Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Egzotik rejim meyvesi; rambutan

Egzotik rejim meyvesi; rambutan
 

Uzakdoğu'nun egzotik meyvesi RAMBUTAN...


Uzakdoğu'nun egzotik meyveleri arasında yer alan Rambutan - Hóngmáo dan (Pinyin=okunuşu), dış görünüşüyle ne kadar katı bir duruş sergilese de o kadar yumuşak bir iç yapıya sahiptir. Rambutan Asya ülkelerinde sıkça tüketilen sağlıklı bir meyvedir. Kan şekerini yükseltmediği için de gönül rahatlığıyla yenilebileceği söylenmektedir. Ben rejim amaçlı bir kullanıma ihtiyacım olmadığından denemedim ama lezzetli ve hafif bir meyve olduğunu söyleyebilirim. İnternette yaptığım ekstra bir aramada da bu meyvenin dizanteri hastalığı için kullanıldığı bilgisi mevcut. Açıkçası bunu ben de bilmiyordum.

Buradan daha detaylı ve sanırım uzman gözüyle bilgi alabilirsiniz. Dışındaki püsküllü yapı sert gibi görünse ve deniz kestanesini andırsa da aslında yumuşaklar. Dokunduğunuzda elinize batma gibi bir durum söz konusu değil. İçerisi ise daha önce fotoğraflarını gördüğünüz Lizhi meyvesindeki gibi.


Tatları da hemen hemen aynı diyebiliriz. Ben meyveyi çok sevdiğim için buna da bayılıyorum. Sevmediğim bir meyve var ki uzun zamandır yazılmayı bekliyor.
İlerleyen günlerde onu da paylaşıyor olacağım. Demir deposu olarak görülen bu meyvenin yetişmesi için tropikal bir iklim gerekmektedir. Fakat Türkiye'de uygun koşullar sağlandığı takdirde filizlendirme aşamasını geçen meraklıları da yok değil.

Sağlıklı günler, sevgiler...  

 
Toplam blog
: 3
: 416
Kayıt tarihi
: 24.01.13
 
 

1 yıldır Asya'nın gözde şehri ışıltılı yüzü Şangay'da ciğerlerine Asya'nın havasını dolduran, dil..