Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '17

 
Kategori
Teknik Bilgiler
Okunma Sayısı
223
 

Ehliyet almak isteyenler dikkat!

Ehliyet almak isteyenler dikkat!
 

Ülkemizde ehliyet geçmişe nazaran çok daha zor aslında belki de olması gereken düzeyde bir aşamada alınıyor artık. 2014 yılı öncesi alınan bir çok ehliyet günümüzde alınan ehliyetlerle kıyaslanınca çok daha kolay şartlarda alınabiliyordu. Örneğin 2012 yılında 120 soruluk bir teorik sınav vardı 50 Trafik ve Çevre Bilgisi , 40 Motor ve Araç Tekniği Bilgisi , 30 İlk Yardım Bilgisi sorusu vardı. Her bir dersin geçer notu en az 70 puandı. Adayların çoğu bir dersi geçse mutlaka diğerinde kalırdı çünkü sınav soruları hem zor hemde sıkıcıydı. 2014 itibariyle sınav soruları önce 60’a sonra 50’ye düşürüldü. Teorik sınavda ki zorluk o dönemde uygulama sınavına yansımıyordu. 2014 öncesi uygulama yani direksiyon sınavları sabah 07:00’de başlar her aday 15 dakika belirli bir sıra olmadan sınava girer sınav öğle olmadan 11:00 gibi biterdi. Bir araçta 20 aday sınava girerdi. Geçer not orada da 70 puandı. En az 70 puan alan direksiyon sınavını geçer ehliyet sahibi olurdu.
 
Peki o dönemde sürücü kursları kaç saat eğitim veriyordu ? Bu konuda kurumların tamamen insiyatifi söz konusuydu. Kurs ile yapılan anlaşma dahilinde eğitimler verildi. Nitekim o dönemlerde ehliyet alan milyonlarca kişi şuan trafikte.. Bu sayının birde kullanmayanları var.. Ehliyeti sırf almak için alanlar var. Milli Eğitim Bakanlığı 2014 yılından itibaren sektörde radikal denilebilecek kararlara imza attı ve öncelikle teorik sınav sorularını minimum zorluğa çekerken direksiyon sınavları hak ettiği konuma getirildi. Sınav sistemi tamamen değiştirildi. Randevu sistemine geçilerek her adaya 30 dakika sınav tanımlandı. Ayrıca puan sistemi tamamen kaldırıldı. Onun yerine belli kural ihlallerini 1 defa yapan direk kalmaya başladı bazılarını iki kez yapan kalmaya başladı. En önemli yenilik ise sınavlara park etme , 25 mt geri manevra , rampada aracı durdurma gibi özellikler geldi. 
 
A2 yani motosiklet ehliyeti almak isteyenler ise artık sadece dubalar arasında değil 8 mt uzunlukta 20 cm genişlikte yerden 4 cm yükseklikte platform üzerinde denge testine ve sonrasında yine toplamda 30 dakika sürecek akan trafikte sınava tabi tutuldu.
 
2016 yılı itibariyle direksiyon sınav sistemi meyvelerini almaya başladı ve bazı ek şartlar getirildi. Mesela A2 motosiklet sınavında 2014’de kine ek olarak kursiyerlerle sınav esnasında iletişim kurulabilmesi için iletişim cihazı zorunluluğu getirildi.
 
Tüm bu değişiklerden sonra haliyle 2016 itibariyle tüm Türkiye’de devreye giren taban fiyat uygulaması ile eğitimlere daha çok önem verilmeye başlandı. B sınıfı ehliyet almak isteyen adaylara 2 saat simülatör eğitimi + 14 saat akan trafikte direksiyon eğitimleri verilmeye başlandı. Bir çok ilde farklı taban fiyat uygulamaları olduğu için net bir fiyat veremem lakin ortalama 988 – 1300 tl arasında değişen B sınıfı ehliyet fiyatları mevcut. Bu fiyatlar kurs tarafından değil il valilikleri ve kurullar tarafından belirleniyor. Diğer ehliyet sınıfları taban fiyatları yakında güncellenerek burada olacak.
 
Sonuç olarak evet geçmiş yıllara nazaran daha zor bir sistemle ehliyet alınıyor ama en azından araç kullanmanın en azından temelini alıyorsunuz. Daha önce araç kullanmayı bilmeyen bir aday 14 saatlik eğitimle %100 şoför olamaz benim kanaatimce. Lakin sınavları geçer hale gelir ve her şeyden önemlisi temelini almış olur. Karar sizlerin artık..

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 181
Kayıt tarihi
: 19.05.16
 
 

Hayata ve gündeme dair ne varsa bu blogda..  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster