Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '09

 
Kategori
Ekolojik Yaşam
 

EKODOSD, çevre ve doğa dostu bir dernek...

EKODOSD, çevre ve doğa dostu bir dernek...
 

EKODOSD


Kuşadası Eko Sistemi Koruma ve Doğa sevenler Derneği, çevremizdeki en önemli çevreci derneklerden birisidir.

Derneğin başkanlığını çevre , tarih ve doğa dostu sayın Bahattin Sürücü yürütmektedir...

Söke, Didim, Kuşadası, Bafa GÖLÜ,Beşparmak dağları, Menderes deltası, Dilek Yarım Adası, Ege bölgesinin çok önemli bir bölümünde doğayı koruma, tarihsel dokulara sahip çıkma, eko sistemi koruma adına bitkisel ve yaban hayatı ile ilgili çok önemli bir çalışmanın içinde olan bu dernek, çok önemli çalışmalara ve projelere imza atmaktadır...

Kanadı kırılmış bir Kızıl Şahin'in, elektrik tellerine takılmış bir leyleğin, kış döneminde yiyecek bulamayan kuşların dostu bu derneğimizdir.

Bafa gölünde yangın tatbikatı yapan yangın söndürme uçaklarının, sularını Bafa gölüne boşaltırken nesli tükenmekte olan kuşların ölümlerine sebeb olurlarken; ilk tepkiyi gösteren ve tatbikatları durduran da bu derneğimizdir.

Meandros Festivaline de önemli bir katkı sağlayan EKODOSD, Menderes deltasındaki kirlenmeye de dikkat çekmektedir...Leylekleriyle ünlü Avşar Köyü'nü ,Türk ve Dünya kamuoyuna tanıtan da bu derneğimizdir.

Meandros festivali kapsamında ben de bu köylerde bulunmuştum... EKODOSD'un Beşparmak Dağları eteklerinde bulunan köylerin tarihsel dokusunu, bitki örtüsünü, leylek örneğinde olduğu gibi kuşlarını koruma ve tanıtma konusunda çevre dostlarıyla sürekli geziler düzenlemektedirler...Beş parmak dağları eteklerindeki eski uygarlıkları, sayısız mağaraları,mağara resimlerini, yazılarını, eski yağhaneleri, ülkemizin en büyük portakal ağacının varlığını da bu dernek sayesinde öğreniyoruz.

Bu dernek, kış sezonunda da, Doğa yürüyüşleri düzenlemektedir. Amaç, çevreye , eko siteme, tarihsel dokulara ilgiyi artırmaktır...Yabancı cevrecilerin, tarihçilerin, arkelogların, kültürel araştırmacılarında ilgi odağında olan bu derneğimiz her türlü övgüyü hakediyor.

Bu dernek, bu yönleriyle de bölgenin turizmine de önemli bir katkı sağlıyor.

Bu derneğin e- postalarını almaktan çok mutluyum. E- postalarını aldığım zaman çok seviniyorum. Çalışmlarını , yazılarını ilgiyle okuyorum. Düzenledikleri gezilerle, eko sistemle ilgili, kuşlarla, bitkilerle ilgili çok güzel fotoğrafları da bu postaya eklemelerini çok değerli buluyorum. Düzenledikleri bu doğa yürüyüşlü gezilere katılmak için sabırsızlanıyorum.

Böyle bir derneğin veya bu derneğin bir şubesini Didim'de kurabilmek için bir çalışmanın içine girmeliyiz diye düşünüyorum.

Çevre konusunda duyarlı olan Didimlileri, böyle bir çatı altında görmekten mutlu olacağız...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..