Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '09

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Ekonomi profösörü Ayten teyze!!!

Ayten teyze ayda üç yüz lirayla geçinmeyi öğretiyor! Haberi olmayanlara duyurulur. Ayten teyze de kim dediğinizi duyar gibiyim. Ayten teyzeyi, izinde olduğum gün televizyon kanallarında gezerken gündüz programlarının birinde pazarda alışveriş yaparken tanıdım. Yanında kanal çalışanı ile birlikte maydanoz ne kadar? Patates yok mu? Hayır, evladım o kadar liradan olmaz. Şu kadar veririm. Sadece bana değil ama herkese bu fiyattan vereceksiniz diye pazarlık nasıl yapılırı izleyicilere öğretirken tanıdım. Bu ekonomik krizi Başbakanımız da simitle atlatmamız gerektiğini söylemişti ya. Ayten teyze, bayağı insaflı davrandı! Baksanıza ayda üç yüz lirayla her hafta 55 liralık sebze alışverişi yapabiliyor! Bir hayli zorlayıcı bir pazarlık sonunda her türlü sebze, meyve, ihtiyacını tamamlayarak, poşetlerini tıka basa dolduruyor, 55 liradan artan 10 lirasıyla da kasaba gidip kıymasını, etini bile alıyor. Ayten teyzeyi daha sonra stüdyo’ da misafir ediyorlar. Stüdyo’daki, koyu pazar muhabbetinde bir de öğreniyoruz ki Ayten teyze 55 liradan adını söyleyemeyeceği bir ihtiyacını da almış. Vallahi bravo bu Ayten teyzeye! Ayda 300 liranın 55 lirasını her hafta pazarda bırakıyor. Ediyor ayda 220 TL. Geriye kalıyor 80 TL. (Evi var mı bilemiyorum. Var kabul edelim.) ile Isınıyor, elektrik, su, telefon, vs. vs. Ayten teyze, mutlaka artırıyor, üstüne birde birikim yapıyordur.

Yok, vallahi biz ekonomiden anlamıyoruz. Her eve bir Ayten teyze gerekli.
Ben buradan duyarlı bir vatandaş olarak yetkililere sesleniyorum. Ayten teyzenin ekonomisine göre bize verdiğiniz ücretler fazla bile. En kısa zamanda Ayten teyze ekonomisini hayata geçirin!

Yok, vallahi her eve bir Ayten teyze gerekli duyurulur…

 
Toplam blog
: 66
: 452
Kayıt tarihi
: 21.01.09
 
 

Udi, bestekar ve şairim. TRT'de bestelerim bulunmakta olup, bazı eserlerim de TRT ses sanatçıla..