Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '10

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Ekonomik büyüme ve refah

Ekonomik büyüme ve refah
 

EKONOMİK GÖSTERGELER


Bir bloggerin Blog Siparişi başlıklı yazıma yaptığı aşağıdaki yorumuna özümseyebildiğim kadar karşıt yorumum aşğıdadır. 

REHA ÜLKÜ........: 1 Dolar 1975 = 5 Dolar 2010 ... ediyorsa ve 1975'te Türkiye'de kişi başına harcanabilir gelir 1.000 dolar iken, 2010'da reel olarak kişi başına harcanabilir gelir 5.000 dolar ise, bu 0 reel ekonomik büyüme anlamına gelmez mi? Bu konudaki makalenizi bekliyorum. 

KADRİ KANPAK..: Ben ekonomi kavramını, bilimini ve yöntemlerini öğrendiğim günden beridir, oldum olası GSMH ya ilişkin parasal birimlerle yapılan analizleri yardırgıyorum ve tam ciddiye almıyorum. Subjektif bir görüntü olarak düşünüyorum. 

Çünkü; doğal refahta esas olan "adam başına" temiz hava, içilebilir su, beslenme (karbonhidrat, protein ve vitamin) giyinme, barınma, ulaşım ve yaşama ilişkin tüm fiziki kriterlerdir. Ayrıca özellikle insanın kendini nasıl hissettiğidir. 

ABMG yüksek mutluluk düşük, ABMG düşük mutluluk yüksekse durum nasıl açıklanbilir. 

Bu nedenle yukarıda Reha beyin analizin nominal yorumu yapılabilir ve yazılan mantık doğrudur. 

AMA Reha beyin analizinin reel yorumunun göreceli olduğunu söyleyebilirim ki; ABMG yükseldikçe stres katsayısının yükseldiğini gözlüyorum; bu durumda ABMG nominal artış gösterirken reel refah düşüş gösteriyorsa? ne diyebiliriz. 

Dünyanın hakimi olduğu söylenen ABD nin aynı zamanda obozitenin ve yanlızlığın en çok olduğu ülke olarak bilinmesi nasıl açıklanabilir. 

ÖZETLE : Ekonomik analizlerin % 50 sinin sayısal, % 50 sinin psikolojik olduğunu ve bu nedenle sosy-psikoloji yanının ağır bastığını, rakamsal analizlerin insanların ruhsal durumları yansıtmadığını düşündüğümü ifade ederek Sevgili Reha ÜLKÜ'nün ilave sorularına da açık olduğumu belirterek yazımı sonlandırıyorum. 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..