Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '09

 
Kategori
Güncel
 

Elime kına yakmayın!

Elime kına yakmayın!
 

Elime kına yakmayın!


Yemen'de 11 yaşında evlendirilen kız çocuğu, doğururken ölmüş!

Kocası, 24 yaşında imiş. "Yaş aralığı 13..."

Aşiret geleneklerinin yaygın olduğu Yemen'de babasının isteği üzere kendisinden 13 yaş büyük bir adamla evlendirilen Fevziye Abdullah Yusuf, 3 gün doğum sancısı çekmiş.

Doğum yapmaya çalışırken de hayatını kaybetmiş...

Haberi internette okudum.

Aşiret gelenekleri ve müslüman ülkelerdeki evlilik anlayışı tuhaf geliyor bana.

Geçtiğimiz yıl Yemen'de, 8 yaşında evlendirilen bir kız çocuğunun 30 yaşındaki kocasından boşanmak için mahkemeye başvurması gündeme gelmişti. 8 yaşındaki kız boşandı ve hala yaşıyor.

Çocukken çocuk doğurmaya çalışan Fevziye Abdullah Yusuf'un günahı ne?

Eline kına mı yaktılar canım?
Avuçlarına "para" mı koydular?
Sana al'lar giydirip
Seyrine mi baktılar?

Bana kına yakmayın!
Anamdan ayırmayın.
Ben daha çocuğum...
Düğünümde oynamayın

Kına yakmayın elime
Beşi biyerde için kıymayın.
Ben daha çocuğum
Anamdan ayırmayın!

Deseydin ya. Diyemedin canım diyemedin...
Çocuktun sen.

Haber ve resim internet kaynaklıdır.

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..