Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '14

 
Kategori
Kitap
 

Elli yıl böyle geçti. Abdülkadir Güler..

Elli yıl böyle geçti. Abdülkadir Güler..
 

Araşıtırmacı yazar, şair Abdülkadir Güler


Onunla  Söke’de buluştuk. Elli Yıl Böyle Geçti. Kitabını imzaladı. 50. Sanat yılı geçen yıl Söke’de kutlandı. Gitmedim, haberim olmadı.  Serzeniş mi nasıl değerlendirir sevgili  Abdülkadir Güler bilmiyorum? Kitabının içeriğini inceleyince o sanat yılı kutlaması için davet etmeliydi. O buluşmaya tanıklık etmeliydim. Biz sonraki buluşmaya dönelim.

Kitabına şöyle not düşüyor;

“ Milliyet Blog’dan yazar arkadaşım Nabide Kılınç hanımefendiye Söke’ye hoş geldiniz diyorum. 19.8.2014.”

Çok teşekkür ediyorum. Sağlıklar diliyorum.

Abdülkadir Güler’le bir hayli oldu tanıştık.  Belki elime çok kitabı gelmedi. 26 yı geçen kitabı  bulunmaktadır. Çanakkale ile ilgili kitabı gelmişti.  Okumuş, incelemiş yazmıştım.

Abdülkadir Güler’in Güneyde Yaşayan Çınar  Ünal Şöhret Dirlik ile yolları kesişir.  Tahir Kutsi  Makal’ın TARLA Dergisi’nde başlıyor dostlukları.  TARLA dergisi o yıllarda ne çok emek var şu derginin adında, alınteri.

Abdülkadir Güler Diyarbakır Kızıltepe’de doğdu. Ondan Mardin’le ilgili pek çok yazı okudum.  Beni Mardin hep çok etkilemiştir.

Elli Yıl böyle geçti. Kitabın içinde pek çok makale şiir okudum. Pek çok mektuplar var, okudum.  Abdülkadir Güler ile ilgili görüşler var. İçinde tanıdık pek çok isimle karşılaştım. Recai Şahin Yaz Güneşi Bengisu’yu yazmış. Sevgili Ayten Dirier,  Birdal Can Tüfekçi,  Şükrü Öksüz,  Elazığ’dan Mehmet Şükrü Baş,  Mithat Yılmaz, sevgili dost Muhsin Durucan.  İçinde pek çok değerli diğer kalem.  Hepsine sevgilerimi yolluyorum.

Elli Yıl Böyle Geçti kitabının 90. Sayfasında Recep Yazıcıoğlu bir gece tüm dostları ile buluşmada konuşmasından notlar düşürmüş Sayın Güler  ellerine sağlık. Işık içinde yatsın. Saygıyla, sevgiyle anıyoruz.

Abdülkadir Güler bu bölümün kapağında şöyle sesleniyor;

“ Sizi Gidi

Yarasalar

Oldum olası

Hep güneşten kaçıyorlar.

Bari bir işe

Yarasalar.”

Kitabın birinci bölümünde Abdülkadir Güler’in hayatı, eserleri hakkında önsöz görüş var. Kitabın ilk yazısı Ünal Şöhret Dirlik’ten.

2. Bölüm Güler’in eserleri hakkında yapılan yorumlar, görüşler var.

3. Bölüm Abdülkadir Güler’in yazı ve şiirlerinden oluşmuş. Örnekler verilmiş.

4. Bölüm Şair dostlarının şiirlerine yer vermiştir.

5. Bölüm Bibliyografyası. Şiir ve yazılarının yer aldığı gazetelerin, dergilerin adları var.

6. Bölüm Anadolu Basınında neler dediler, neler yazdılar?

7. Bölüm albümünden bazı fotoğraf ve belgeler yer almıştır.

Bu denli çok birikimli elli yıl  kitaplaşmıştır. Kitabın arşivimde olması oldukça sevindirici. Kitabın tasarımı da heyecan verici.

Ömrünü sanat yıllarına adamış bir “Anadolu Yangını” Abdülkadir Güler.

Kendisine sevgilerimi, selamlarımı yolluyorum. Nice birliktelik ve buluşmaya diyorum.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..