Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Emekli öğretmen Nebahat Alpan'da Hakk'a yürüdü

Emekli öğretmen Nebahat Alpan'da Hakk'a yürüdü
 

Emekli öğretmen Nebahat Alpan ( 1920- 27 Aralık 2014 )


Son bir iki aydır Dürüşşafaka’ya alınmıştı. Nebahat Hanım hasta ve yorgundu. Sevgili eşi Necip P. Alpan 03 Şubat 2003’te aramızdan ayrıldı. Vasiyeti üzerine Granta'da bulunan Tuntaşlar mezarlığında yatıyor. Nebahat Hanım, her yıl yaşlı olmasına rağmen İzmir’den gelip rahmetli eşini mezarı başında anıyordu. Hasta olduğu için geçen yıl gelememişti. En son gelişi Mart 2012 ‘de Söke’ye gelmişlerdi. Zaman zaman telefonla görüşüyorduk. Biri ara gelini ve daha sonra oğlu Prof. Dr. Erkan Alpan’ı 69 yaşında iken kaybettik. ( 10 Eylül 2014 ) Erkan beyden sonra günden güne eridi gitti… En son Urla’da bulunan Daruşşafaka yurduna alınmıştı. Bir iki kez aradım hasta idi ve zor konuşuyordu. Bir telefon konuşmasında “ Kadir oğlum, bana hakkınızı helal ediniz artık yol göründü “ diyordu. Durumu pek iyi değildi. Pazar günü vefat haberini aldık. Nebahat Hanım 27 Aralık 2014 günü aramızdan ayrılmıştı. 27 Aralık ünlü İstiklal Marşımızın şairi Mehmet Akif Ersoy’un ölüm günü idi. O da 27 Aralık'ta aramızdan ayrılmıştı. (vefatının 78.Yılında, şairimizi rahmetle ve saygıyla anıyoruz).

Emekli öğretmen Nebahat ALPAN, 1920 yılında Bursa Karacabey’de doğdu, ilköğrenimini Karacabey’de, ortaokulu İzmir ve Aydın’da tamamladı. 1941 yılında İzmir Karşıyaka öğretmen okulundan mezun oldu. Söke, İnebolu, İzmir S. Ferit Eczacıbaşı ilkokulu ve Ankara Çankaya ilkokullarında öğretmenlik yaptı. Bayraklı S.Ferit Eczacıbaşı İlkokulunda iken başarılı çalışmalarından dolayı 1962-1963 eğitim ve öğretim yılında M.E.Bakanlığınca yılın öğretmeni seçildi. ( Hürriyet, 11.12. 1963 ) Nebahat Alpan 1969 / 1970 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ABD’ye eğitebilir çocuklar üzerine araştırma yapmak üzere gönderildi. ABD dönüşü Ankara’ya yerleşti.  N,Alpan 1944 yılında Necip Alpan ile evlendi. Bir tek erkek çocuğu vardı. Erken Alpan O da bir süre ABD’de eğitim ve gördü ve Ekonomi profesörü olarak ABD’de görev yaptı.

1996 yılında   Aydın  / Söke 'de   Yenikent mahallesinde eğitim  ve öğretime    açılan Emekli Öğretmen  Nebahat  Alpan İlköğretim Okulu   onun  katkılarıyla  tamamlandı. Zaman   Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel  ve   Milli Eğitim Bakanı  olan Naşit Menteşe'den   plaket ve onur belgeleri almıştı.  N. ALPAN  Hanım hayırsever bir kadındı.. Yakınlarından aldığımız haberlere göre Nebahat Alpan, bütün mal varlığını Mehmetçik vakfı ve Darüşşafaka Cemiyetine bağışlamıştır.

29 Aralık 2014 pazartesi günü önce Cenazesi Nebahat Alpan İlk öğretim okulunun önüne getirildi. Öğretmen ve öğrencilerle sade bir tören yapıldı. Bir öğretmen tarafından özgeçmişi okutuldu. Daha sonra Yenikent Camiinden ikindi namazından sonra cenaze  namazı kılınarak dualarla Granta’da Tuntaşlar Mezarlığında eşinin yanınd toprağa verildi. Cenazesine Söke Belediye Başkanı Süleyman Toyran, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Garnizon Komutanlığı, Mehmetçik Vakfı, Ankara Arnavutluk Büyük Elçiliği,  İzmir Ticaret Odası Başkanlığı, İzmirli Arnavutlar Derneği, Ege Üniversitesi Rektörlüğü, Alpan Ailesi Darüşşafaka Cemiyeti ve Emekli Öğretmen Nebahat Alpan İlk öğretim okulunun gönderildiği çelenkleri görüldü. İzmir’den yakın akrabaları kız kardeşi emekli öğretmen  Sabahat  Alpan ve komşuları vardı.

Hepimizin gideceği yere o da gitti. Üç günlük fani dünya için, mal mülk,  para, pul ve şan ve şöhret için onu bunu kırmaya gerek var mı?  Ölüm hepimiz için vardır. Sevgili Nebahat Alpan öğretmenimize Allah’tan rahmet ve tüm sevenlerine ve Milli Eğitim camiasına baş sağlığı diliyorum.  Mekânı cennet olsun diyorum…

-----------------------------------------------------------------------------------------------

NOT:

Tüm okurlarımın yeni yılını  en iyi  dileklerimle kutlar, 2015 yılının sağlıklı,

başarılı, bereketli ve  barış içinde geçmesini   diliyorum...

Abdülkadir GÜLER 

29 Aralık  2014- Söke

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..