Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '10

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

En etkili uyku araçları

En etkili uyku araçları
 

18 tane bebeğin araştırıldığı bir çalışmadan bahsetmeyeceğim. Bizim evde uygulanmış veya uygulanmakta olan, başarı yüzdesi yüksek uyku yardımcılarını paylaşacağım.

*İlk üç ay ve hatta bizde 4 ay bebek, kolik olsun olmasın ‘white noise’ denen monoton, genelde çalışan bir motor (elektrik süpürgesi, çamaşır makinesi, saç kurutma), cama vuran yağmur damlaları veya ormandaymış hissi veren seslerle sakinleşip kolayca uykuya geçiyor. Anne karnında duyduğu seslere benzettiği için kendini daha güvende hissediyor sanırım. Bu arada motor sesleri dışında doppler ile çekilmiş rahim seslerini biraz daha ritmik hale getirip, yumuşak bir kadın vokali eklenmiş olan albümler de var. Zaten yeni doğan bebeklerin sanılanın aksine sessizliğe değil sese ihtiyacı varmış. Yeni anneler, bebeklerinin salon, TV açıkken , 5 kişi konuşurken bir anda uykuya geçtiğini; sessiz odasında, yatağında ise ağladığını fark edecektir. Ben fark ettim çünkü. 1000 kişinin arasında uykuya geçen Koray, yatağına yatırmaya çalıştığım sessiz odasında ağlayarak uzun süre uyumuyordu.

*İkinci uyku yardımcısı ise ana kucağı. Yok Fisher Price, Graco değil. Bayağı bildiğiniz kanlı, canlı, süt kokulu ANNENİN KUCAĞI.

*Annenin kucağı ne zamanki taşıyamaz olmuştu, bebeğin kendi yatağına geçme vaktinde bir şeylere ihtiyacım vardı. White Noise sesler eskisi kadar etkili değildi. Daha sakin bir ortama ihtiyacım var diye düşünürken MOZART ile tanıştırmaya karar verdim. Oğlum bugün 2 yaşında hala Mozart ile uyuyor. Brahms, Beethoven değil MOZART'ı istediğini de defalarca yaptığım denemeler sonucunda anladım.

*Aslında en önemli uyku yardımcımız EMZİK oldu bizim. Etrafımda gördüğüm bebeklerin bir çoğunun uyku arkadaşı var. Bir köpek, ayıcık, battaniye, uykuya geçerken elinde tuttuğu bir nesne. Bizimkinde öyle bir şey yok. Hiç olmadı. Takıldığı, elinden düşürmediği, yanımızda olmazsa sinirlenip ağladığı bir oyuncağı yok. Sayılırsa emzik bizimkinin en iyi arkadaşı. Bu aralar kara kara düşünüyorum nasıl kurtulacağız, diye.

*BANYO&MASAJ. Ilık bir banyodan sonra kakao kokulu yağ ile yaptığım masaj ile bir kaç kez giydiremeden uyuduğunu biliyorum. Biri söylese inanmazdım. Her akşam, bazen de öğlen banyodan sonra uzun uzun masaj yapıyorum. Denemesi bedava. İlla kakaolu mu? Bilmiyorum ama kakaonun baş döndüren bir kokusu olduğu kesin.

*Nerede okuduğumu hatırlamadığım bir cümle aklımdan hiç çıkmadı: ‘Erkek çocuklar 1 yaşından sonra sık sık anne disiplinini yoklar.’ Yani düzen bozucu asi davranışlar gösterirlermiş. Oğlum 1 yaşını geçtiğinde uykuyu düzene oturtmuştuk. En azından yatağına koyup odadan çıkıyorum, mızırdanmadan hemen uyuyor(DU). Yavaş yavaş geciktirmeye başladı uykularını. Ya banyodan çıkmakta diretiyordu ya da yatağına koyduğumda kalkıp atlamaya çalışıyordu. Bu sefer o uyuyana kadar odada kalmak zorundaydım. Bari dedim masal anlatayım. Atmasyon hikayeler girdi hayatımıza ama işe yaradı. Artık her gece bir MASAL var.

*2 yaşa kadar uyku yardımcıları listemdeki son şey ise ANNE SESİNDEN NİNNİ. Doğumdan itibaren anne sesi ile sakinleşen bebeğin, annesinin yumuşacık, sevgi dolu, biraz da YORGUN sesiyle söylediği ninni ile uykuya geçmesinden daha iyisi olabilir mi? Pasiflora etkisi resmen.

Uyku konusu bitmiyor. 10 yaşındaki oğlunu hala uykuya göndermede problem yaşayan kuzenimin dediği gibi ‘Hiç heveslenme 3 yaşında biter bu konu diye. Üniversiteye gidene kadar uyku hep konuşulacak’.

 
Toplam blog
: 141
: 3284
Kayıt tarihi
: 30.04.10
 
 

Kozmetik dünyasından anneliğe geçiş... Evde oturmaktan sıkılan girişimci anne oldu mu sana blogger a..