Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '06

     
    Kategori
    Yurtdışı Eğitim
     

    En güzel yıllar öğrencilik yılları...

    En güzel yıllar öğrencilik yılları...
     

    Üniversiteyi bitirdim... Lisedeyken ne olacağıma karar vermeye çalışıyordum ve bu konuda değişik süreçlerden geçtim. Lise sonuncu sınıfın başlarında plastik cerrahi okumak istiyordum ve plastik cerrahlarla tanışıp onlardan bu meslek hakkında bilgiler alıyordum. Bu arada 8 yaşından bu yana hobi olarak tutkulu bir şekilde fotoğrafçılığa devam ediyordum. Bu hobim beni sanatsal ve sosyal alanlarda oldukça geliştirdi. Lise sonun ortalarına doğru fen alanında oldukça başarılı olmama rağmen fotoğrafçılık okumak daha cazip gelmeye başladı. Çünkü bu mesleğin bana sağlayacağı yaşam tarzı benim için daha uygundu.

    Liseyi Eyüboğlu Koleji’nde Uluslararası Bakalorya Programı’nı fen alanında tamamlayarak bitirdim. Burada aldığım eğitimin üniversitede çok faydasını görmekle beraber ufkumu açtığına da inanıyorum.

    Üniversite tercihim için yurt içi ve yurt dışı üniversiteleri araştırdım. Amerika, İngiltere ve İtalya’daki okullar hakkında bilgi aldım. Fotoğrafçılık eğitimim için gidebileceğim en iyi okula gitmeyi amaçladım ve sonuç olarak Amerika'daki Rochester Institute of Technology’de karar kıldım. Eyüboğlu Koleji’nde bulunan yurt dışı eğitim danışmanının karar verme ve başvuru süreçlerinde bana çok yardımı oldu. Ve akseptansım liseden mezun olmaya 5 ay kala geldi.

    Üniversite de geçirdiğim 4 yıl muhteşemdi. Ancak ben size Amerika'da iş bulma serüvenimi anlatmak istiyorum. Üçüncü sınıfın sonunda, çalışmalarından çok etkilendiğim bir fotoğrafçının yanında stajyer olabilmek için 2 ay boyunca kendisine telefon ettim, beni sürekli geri çevirdiler. Fakat inandığım bir şey var ki, istediğini elde etmek için, karşındaki kişiyi rahatsız etmeyecek bir üslupla ağırlığını koyabilirsen gerçekleşmeyecek bir şey yok. İki ayın sonunda bu fotoğrafçıyla görüşmeyi başardım ve ilk görüşmemizde beni yaz dönemi için işe aldı. Ama üniversite yıllarına geri dönme şansım olsaydı 1 staj yapmak yerine 3 staj yapmayı tercih ederdim. Çünkü stajlar iş imkanı yaratmanın yanı sıra ilgili olduğun konu hakkında ufkunun açılmasını ve farklı tecrübeler edinmeni sağlıyor.

    Ben şu an New York’ta staj yaptığım fotoğrafçının yanında çalışıyorum. Şimdi ise iş hayatına ya da anne babaların dediği gibi gerçek hayata atıldım. New York’ta iş hayatı pek de kolay değil. Söylenilenler doğruymuş: en güzel yıllar, öğrencilik yılları!..

     
    Toplam blog
    : 1
    : 1957
    Kayıt tarihi
    : 26.07.06
     
     

    1984 İstanbul doğumluyum. “En büyük icat” olarak nitelendirdiğim fotoğraf makinesiyle 8 yaşında tanı..