Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '21

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

En güzeli...

                                                                                    En güzeli...
İnsan olmak ve diğer insanlara inanmak, mutlu olmak demektir.. Felsefeci Cihan, insanın mutluluğu kavramını birlikte münazara ettiği güvenilir arkadaşı Sosyolog Emin’e sordu: Bana söyler misin, mutlu olman için senin bana ihtiyacın var mı gerçekten ya da ne kadar var? 
 
Emin akıllıca olan şu cevabı verdi: Sen bir insansın, dedi. O zaman yaşamak için sana her anlamda ihtiyacım var. Tıpkı senin de bana olduğun gibi. Bu genel cevabımdan sonra bana sorduğun sorunun kişiye özel cevabını ararsak, mutlu olmak için insanlar doğru kişiyi bulmalılar derim sana. Bu durumda nesneler arasındaki sebep - sonuç ilişkisine benzer. Veya doğadaki kazançlar - kayıplar gibidir durum.
Cihan, yakın arkadaşı Emin’in mutluluk konusuna verdiği cevaplara şu yorumu ve değerlendirmeyi yaptı: Senin bu söylediklerinden çok açık olarak anlıyoruz ki, insanlar kadın ya da erkek kapasiteleri ve yetenekleri ne olursa olsun hayatlarını devam ettirebilmeleri için kendilerinin dışındaki insanlara muhtaçlar. Belki daha önemlisi bir arada yaşama kültürünü geliştirmek durumundalar. Ne ki biz, insanlar, tarihsel süreç içerisinde küçük topluluklar halinde yaşarken koloniler kurmuş, aile bağları güçlü kabileler oluşturmuş, ileri bir aşamada toplumlar, milletler, ülke sistemleri kurmuşuz. Bugünde bütün bu kurumları Uluslararası sistemlere bağlamışız. Ne var ki, günümüzde de birlikte düşündüğümüz, konuştuğumuz, fikir ileri sürdüğümüz, görüş alışverişinde bulunduğumuz, tartışıp bir yere taşımaya çalıştığımız insanın evrensel mutluluk arayışı konusu hala insanların en temel arayışı konumunda. Dolayısıyla insanlar için birinci planda gelen bu derece önemli olan bu konuda tek tek insanların ve de topluca bir arada yaşayan insanların önemli bir gereklilik sayarak, şu soruyu kendilerine sormaları sence de acil bir ihtiyaç değil midir? Nerede büyük hatayı yaptım, yapıyorum, yapmaktayım? Ee., zaten bu işlere kafa yoran insanlar diğer insanlar için bu soruyu soruyorlar tabi. Ancak kabul etmeliyiz, cevaplar ve uygulamaları insanları çok daha mutsuz ediyor. Böyle düşünürsek,  insanların mutluluğu konusu, bütün insanların kendilerinin mutluluğunun gerçekleşmesini isterken, kendileri dışında kalan insanlarında mutluluğunu aynı şekilde istemeleriyle gerçekleşebilir.
 
Emin'de görüşünü açıkladı: Ben kendim kadar diğer insanları da seviyorum. Kendimi onlarla birlikte eşit şartlarda görüyorum. Bu yüzden insanlarla bir arada yaşamak dünyanın en iyi işi ve en büyük mutluluğu olmalıdır, dedi.
 
 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..