Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '10

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Engeller, sanat ve yardım

Engeller, sanat ve yardım
 

Yardım İçin Sanat Ekibi Çalışması...


Kızılderililer "her şey yeterli olsun" der dualarında...

Ne kadar önemli bir şey kendine yetebilmek.

Engel tanımayan insan iradesini engelleyen minicik bir şey bile olsa,

ne büyük dert olur, ta ki çözülene dek.

Oysa ki, sağlığımız yerinde, elimiz ayağınız tutuyor durumda iken karşılaştığımız ufak tefek sorunlar bizim için dert bile sayılamaz. Bir insan çok farklı durumlarda engeller ile karşılaşabilir, pek çok kez yardıma ihtiyaç duyabilir. Dostlarımız hemen bizim için bir şeyler yapar, atlatırız birlikte o zorluğu. Aynı dostlar ile eğlenmek için de can atarız, bir tiyatro oyununa ya da eğlenceye gidip hep birlikte güler, iyi vakit geçiririz. Sanki böylelikle dengelenir iki taraftan da, zor olan hayatlarımız öyle değil mi?

Doğanın kanunu gibidir bu, yardım eli uzandığında, kaynağı üzerinde pek de düşünmeyiz, yardımlaşmak kutsaldır. “Yardım” ya da “destek” ayrı ve bağımsız düşünülür pek çok değerden. Evet, yardım konserleri yapılır, yardım için sanatçılar, iş adamları, vatandaşlar, bir araya gelip belirli bir amaç doğrultusunda ekonomik bir değer oluşturabilir. O noktaya kadar gelmişti insanlık, fakat yardımı işin merkezine almamıştı kimse… Bir adım daha ileri giden, insanlara sanat yaparak yardım etmeyi bir hayat felsefesi haline getiren bir akım doğuyor Manisa’da, bunu biliyor muydunuz?

Düşünsenize bir çocuk var, delikanlı. Tek hedefi var bu sloganın ardında, “yardım için sanat” yapabilmek. Evet, bu genç bir tiyatro oyuncusu, harika oyunlara yönetmenlik yapıyor. İmkân sağlansın diye beklemeden, dekor temin ediyor, oyuncu yetiştiriyor, oyun sergiliyor. Aynı zamanda bu emeği esirgemeden ortaya çıkardığı oyunun, birilerinin yüzünü geçici bir tebessüm ile değil de gerçekten güldürmesine vesile oluyor. Her şeyi tek bir amaca yöneltebilmek için çalışıyor, çabalıyor. Bir oyunda kanserli çocukları, diğer seferinde ise köy çocuklarını sevindiriyor. Peki ya bu yaptığının arkasında genç ruhunun nedir emeli?

Sanatçılar için de toplum için de anlamlı bir sinerji yaratmak, sanatın kuruyan dallarını yardım ile aşılamak. Ne güzel bir kentin böyle bir şansa sahip çıkması… Rektöründen valisine herkes son iki yılda onun projelerine kucak açtı. Pek çok çocuğumuzun yeni dizüstü bilgisayarları ve nice başka hediyeler ile yüzü güldü.

Gencimiz bu dönem üniversiteden mezun oluyor, tiyatro kariyerine devam edip bu sosyal projeyi de beraberinde sürdürmek tek hedefi. İş hayatı karşısına neler getirecek, nasıl bir gelecek onu bekliyor çok merak ediyorum. Ancak şunu biliyorum ki, Manisa çok güzel oyunları, çok güzel gayeler ile izledi sayesinde. İşte Üniversiteli olmak bu, onun önünü açarak gerçek bir yardım projesine destek olan danışman öğretim üyesi ve diğer tüm yöneticiler için harika bir gurur tablosu. Bu projenin arkasındaki tüm isimleri tebrik etmek isterim. Bu biricik ismi merak eden herkesten özür diliyorum burada zikredemediğim için, kendisi ile tanışmak isterseniz “C.B.Ü. YARDIM İÇİN SANAT KULÜBÜ” ile temasa geçebilirsiniz.

Sevgi ile kalınız.

Web Sitesi: http://www2.bayar.edu.tr/yardimicinsanat/

 
Toplam blog
: 149
: 652
Kayıt tarihi
: 07.04.10
 
 

Sazsız söze ezgiler diziyoruz, birer birer. "Kim" olduğumuzun belli olmadığı bu dünyada K..