Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '14

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Erasmus düşünenlere küçük tavsiye (2)

Erasmus düşünenlere küçük tavsiye (2)
 

Erasmus deyince herkesin aklında harika bir avrupa turu canlanması çok haklı bir ihtimal değerli okuyucu.

Çünkü ben şimdiye kadar erasmusa gelip , beklediği gibi ayrıcalık göremediği bir dersi geçmek için 700 sayfa not çıkartıp , feysbukta 'ineklerken' diye albüm açıp ders çalışırken kendini yayınlayan görmedim . Kimin fotoğraflarına baksanız ülke ülke check in yapmış.Sürekli gezme modunda , en kötüsü bile her gece partilerdeeee.

Kimileri kazandığı OKUL konusunda çok şanslı oluyor benım gibi. Haftanın iki günü okula gidip  kalan zamanında erasmusun tadını çıkartma şansı oluyor. Ama  bazen böylesi de öyle bir ŞEHİR düşüyor ki, şehirde vaktin bile olsa yapacak şey olmuyor!

Kimisi de gittiği ülkedeki insanların kültürüne yaşam tarzına o kadar uzak oluyor ki ARKADAŞ konusunda çok şanssız .

Kimisi de tembellikten kaybediyor ' tekrar' benim gibi. Hibe (okulun erasmus kazanan ögrenciye ödediği para) işlerini gelmeden halletmeyince burda cepten yemeye başlıyorsun.Okul da senin tembelliğini cezalandırır gibi hibe işlerini yavaşlatırsa, gezmek için harika planlar yaparak ciğerci kedisi gibi 'e-posta'na gelecek hibe postanı beklemeye koyulursun.Olsun ben zaten  havaların ısınmasını bekliyorum gezmek için , el mahkum PARA bekliyorum diye değil yani .Gerçekten kendimi avutmuyorum !!

Arkadaşlık şans işi ama siz siz olun gideceğiniz okulu ve şehri çok iyi araştırmadan gitmeyin.Ve işlerinizi erkenden halledin ki buraya gelmeden paranız hesabınıza yatmış olsun . Hatta arkadaşlar Türk bankaları buralarda fazlasıyla kesinti yapıyor bu yüzden , banka işlerinizi önceden halledin.İnanın başınıza bela olur keyfiniz kaçar.

Erasmusta hiç parti gezmek yok sizi kandırmışlar falan demiyorum arkadaşlar yanlış anlaşılmak istemem.Ama erasmus  öncelikle uğraş ve araştırma sonrasında da şans işidir.Beklentilerinizi çok yüksek tutmazsanız daha çok keyif alırsınız ve işlemler sırasında ihmalden uzak durun .Tembellik çok kötü bir şey , pis , kaka . Çalışkan ve araştırmacı olun erasmusunuzu yakmayın :)

 
Toplam blog
: 16
: 3683
Kayıt tarihi
: 21.08.13
 
 

İstanbul Sakarya Üniversitesi Uluslararası İlişkiler, Doğum Tarihi : 14.OCAK   Genelde geveze..