Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '09

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
637
 

Erganakon istatistikleri…

Erganakon istatistikleri…
 

Erganakon İstatistikleri…

Bu gün değişik bir istatistiği gözler önüne sermek istiyorum. Kaç kişi tutklanmış… kim kimmiş… gibi konulara girmeyeceğim. Zira bu konular internette yeterince detaylı bir şekilde var. İsteyen araştırır okur. Ben konuya başka bir pencereden bakacağım.

Yıllardır Milliyet gazetesi okurlarına verdiği, veya vermeye çalıştığı doğru ve olabildiğince yansız haberler sayesinde, bu gün en çok “okunan” Türk gazetelerinden biridir. Milliyet gazetesinin sayfaları her yönden habere, basın ve ahlak ilkelerini zorlamayan her türlü yoruma açıktır. Bu yüzden bende bir çok Milliyet okuru gibi sadece haberi değil, son derece geniş kesimden habere yapılan yorumları da dikkatle takip ederim.

Birkaç gün evel Biz Milliyet Blog yazarlarının yazdığı yazılara gelen okurların %70 inin google kanalından bize ulaştığı bildirildi. Bende (biz Milliyet ailesinin zaten hemen hemen bildiği) ama dışardan gelenlerinde bilmesini istediğim bir istatistik yaptım. Küçük, basit, ama düşündürücü.

Bu sabah Metal-iş sendikası ve Avrasya televizyonuna yapılan baskın ile başlayan 11. ergenekon dalgası haberinin altına Saat 10.00 itibari ile (iki saat bile değil) 100 yorum yapılmıştı. Saydım. Bu yorumların sadece 12 tanesi Ergenekon davasını destekler nitelikte idi.Kalan 88 tanesi sanki ağız birliği etmiş gibi bunun ülke sevdalılarını yıldırma operasyonu olduğu fikrinde.

Bu, şu demektir. Toplumun hemen her kesiminden okuru olan Milliyet gazetesi okurları içinden internet kullanma “imkanı ve kültürü” olan %88 gibi büyük bir çoğunluk, Ergenekon davasının AKP nin devleti ele geçirme operasyonu fikrinde birleşiyor.

Diğer çok okunan gazetelerdeki yorumlara da baktım. Sonuç hemen hemen aynı.

Bütün bunlardan ortaya şu çıkmıyormu?

Türkiyede internet kullanma kültür ve imkanına sahip her yüz kişiden seksensekizi Ergenekon ve AKP karşıtı. Kendini laik, ülke sevdalısı, Atatürk ilke ve devrimlerinin savunucusu kabul eden bu %88, AKP nin gündem değiştirip sorunların ve ortaya çıkan yanlış işlerin üzerini örtmek için ergenekon davasını organize edip kullandığını düşünmüyor mu?

Esen kalın.

22/01/2009

Resim: www.mustafamumcu.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ahmet beyin 2. yorumunda ki eşitlik konusuna aynen katılıyorum. Sanırım yorumu biraz hızlı okudum esas olarak demokrasinin eşitlik konusunda ki hassasiyetini bildirmiş. O yüzden kendisinden özür dilerim. Suçlu var ise, belgeleri ile kanıtları ile yargılansın ve en ağır şekilde cezalandırılsın. Aynı kanaatteyim. Adalet herkeze eşit davransın. Hani AKP aleylehine kararlar çıkarken yargı bizimdir , AKP lehine çıktığı zaman yargı bizden değildir, bu dava siyasidir diyor ya Ahmet bey, tersini çevirirsek Türban davasında, 367 davasında yargıya söylenmedik laf bırakmayan AKP, ne oldu da Ergenekon da yargıya sahip çıkıp, Biz bu davanın Savcısıyız dedi onu da irdelemek lazım derim. Maksat olayları tüm güzelliği ile ahlak,edep ve saygı çerçevesinde irdelemek. Saygısızlığımız oldu ise büyüklerimiz de olsa küçüklerimiz de olsa özür dileriz... Sayın yazar sayfanızı meşgul ettiğim içinde ayrıca özür diler saygılarımı iletirim...

Erhan Türk 
 23.01.2009 21:32
 

Yorum yazan bu 100 kişiye kültürlü tabaka gibi bir de yafta yapıştırırsak yine yanlış yapmış oluruz. Demokrasinin eşitlik ilkesinden sapmış oluruz. Demiş bir yorumcu yazarımız. Ahmet Yılmaz bey. Hocam 35.017.315 milyon seçmen çok mu kültürlüydü ? Bu ülkede AKP ye rey veren 16 milyon kişi Türkiye de ki kültür tabakasını mı oluşturmaktaydı ? Öyle ise AKP ye ve genel seçimde rey verenlere kültürlü tabaka gibi yafta yapıştıramayacaksak, AKP nin iktidar olması ve muhalif partilerin mecliste olmasını da demokrasinin eşitlik ilkesi ile bağdaştıramıyoruz öyle mi ? Biraz ironi olmuyor mu ? Hem demokrasi diyorsunuz, hem AKP %47 rey aldı demokrasinin sonuçlarıdır diyorsunuz ama ne hikmet ise 100 kişinin kültürünü sorgulayıp demokrasinin eşitlik ilkesinden sapmış oluruz diyorsunuz ? Bu demokrasi denen zat-ı muhterem kültürlü ile kolkola gezerken, kültürsüzle flört ettiği vakit eşitlik hakkından ve kendi olgusundan uzaklaşıyor mu ? Adalet ise herkeze, demokrasi ise herkeze. Saygılarımla.meşgul etti

Erhan Türk 
 23.01.2009 21:24
 

AKP bu olayda tarafsız diyenlerin tarafsızlığından şüphe ederim. AKP nin düzenlediği darbe karşıtı seminerde kameralara yakalanıp arkasına bile bakmadan kaçan bir savcıya kim tarafsız der? Ben bu davanın savcısıyım diyen Başbakan'a şimdi kimileri çıkıpta hangi akla hizmet Tarafsız diyebilir? Ve AKP bu işin içinde değildir diyebilir? Kraldan çok kralcılık yapılıyor. Başbakan kendi ağzı ile ben bu davanın Savcısıyım diyor ve kimileri hayır AKP nin bu dava ile alakası yoktur diyor? O zaman adama sorarlar, Veli Küçük'ün Kırmızı1 gemisinde bulunan uyuşturucu ile bağını soran Savcı, ne oldu da Degir Mir beyin Trındaki uyuşturucuyu kaileye almadı? Ergenekonun savcısıyım diyen AKP ne oldu da Deniz Fenerini al aşağı etti? Adalete inanan, feryat eden ilk önce bu soruları yanıtlasın. Balık baştan kokar, Rtük başkanı, Dengir Mir, diğer yolsuzlukları BELGELER ile ispatlanan AKP lileri savunan bir partiye çıkıpta kimse bana tarafsız demesin. Alın size işte belge, işte kanıtlar... Saygılarımla...

Erhan Türk 
 23.01.2009 21:19
Cevap :
Sevgili Erhan bey; Bir ülkede Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulunun çalışması iktidara bağlıysa, soruşturmaları içişlerine bağlı emniyet yapıyorsa, o iktidarın tarafsız olduğunu söylemek beyaza kara demekle eşdeğerdir. Saygılar...  26.01.2009 11:17
 

SAyın yazar Ahmet bey yazınıza yorum getirmiş bende kendisine bir kaç yanıt vereyim dedim. Demokrasinin çoğulu, tekili olmaz. Demokrasi her bireye hitap eder. %47 lafını ağzına dolayanlara gerçek bilgileri aktarayım. Toplam seçmen 42.628.359 Geçerli rey sayısı : 35.017.315 Bu durumda AKP 16.318.368 rey almıştır. Öyle milletin ağzına sakız yaptığı gibi Türkiye'de nin yarısı AKP rey vermişden kurtulmak lazımdır. Ardından Kimi dostlar, AKP lehine yapılan 200 deneği bile bulmayan anketörleri savunurken, sizin 100 yorum üzerinde ki değerlendirmenize neden tepki verir anlayamadım? Yoksa demokrasiye aykırı bir şeymi yaptınız? Söz konusu 100 kişi Ergenekon suç örgütüdür dese bu eleştiriler yine yapılacakmıydı? Bakın Haham'ın Ardında ki Müslümanlar adlı yazımda belirttim. AKP artık bu davanın tarafıdır... ( Devam )

Erhan Türk 
 23.01.2009 21:14
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1508
Toplam yorum
: 5843
Toplam mesaj
: 265
Ort. okunma sayısı
: 1622
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster