Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '09

 
Kategori
Haber
 

Ergenekon ve İvriz Öğretmen Lisesi

Ergenekon ve İvriz Öğretmen Lisesi
 

..........................İvriz Kaya Anıtı..........................


Konya DHA kaynaklı haber ilginç, ilginç olduğu kadar da benim için farklı anlamlar taşımaktaydı. Önce haberin bazı bölümlerini okuyalım, sonra da yorum ve hissiyatımızı paylaşalım.


“<ı>Konya’nın Ereğli İlçesi’ndeki, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi’nin resmi internet sitesinde ‘Ergenekon adlı bir örgütün varlığına inanıyor musunuz?’ ve ‘Sizce başörtüsü serbest olmalı mı?’ anketleri dikkat çekti. Konya Milli Eğitim Müdürü Halil Şahin, okulların resmi internet sitelerinde bu tür anketlerin yasak olduğunu, konuyla ilgili inceleme başlatacaklarını söyledi...

<ı>


...Anketin düzenlendiği İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi'nin Müdürü 54 yaşındaki Sonuç Öngay, okulun pansiyon bölümünün yemek ihalesinin iptaliyle ilgili kimlikleri henüz tespit edilemeyen 6 kişi tarafından dün satır ve sopalarla dövüldü. Müdür Öngay'ın dövüldüğü, okulun internet sitesinde flaş haber olarak duyuruldu, sağlık durumunun iyi olduğu belirtildi...”


Enteresan değil mi? Bu iki hadisenin birbiriyle ilişkili olmadığı, bizzat, darp edilen okul müdürü tarafından açıklandı bu arada. Doğrudur, yoktur bir alakası. Varsa da çıkar ortaya er geç.


Değerli Dostlar, öncelikle Konya’nın en büyük ilçesi Yeşil Ereğli’nin, yeni adıyla Aydınkent, orijinal ve çok bilinen ismiyle İvriz Köyü hakkında yazılacak çok şey olduğunu bilmenizi isterim. Arzu edenler, İvriz’i konu ettiğim ya da ele aldığım mevzularla ilgili yöreye göndermeler yaptığım yazılarımı sayfamda okuyabilirler. Bunlar içinde en ayrıntılı olanı, yaklaşık iki sene önce kaleme aldığım “<ı>Karpuzu ‘İvriz’de Çatlatmak” başlıklı yazımdı ve onun da linkini aşağıda verdim.


Bu nedenle, dünya tarih mirası açısından çok ama çok önemli olan, beşeriyet tarihinin ilk kabartma yazılı kaya anıtı olma özelliğini taşıyan ve Hitit medeniyetinden bizlere ulaşan “<ı>İvriz Kaya Anıtı”nın da bulunduğu İvriz hakkında, tekrara düşmemek adına başkaca konulara girmeyeceğim.


Gelelim yukarıda alıntılar yaptığım habere konu olan İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi’ne. Efendim bu okul, kökeni itibarıyla Cumhuriyet tarihinin en önemli yatılı öğretmen okullarından biridir. Köy enstitüleri döneminin bir ürünüdür. Ve sayısız öğretmenler katmıştır, Türk milli eğitim sistemine.


Kendi döner sermayesi ile kendi kendine yetebilme çabası tarihi boyunca devam etmiştir. Bu okuldan mezun olan, zamanında burada öğretmenlik ve yöneticilik yapmış bulunan sayısız isim tanıyorum. Bir de okul camiası tarafından “<ı>makber” adı konulan ve Ereğli’ye servis yapan, o çok eski, neredeyse antika statüsünde olan okul otobüsünü hatırlıyorum.


İvriz Öğretmen Okulu, 12 Eylül darbesi öncesi ve hemen sonrası dönemlerinde, politik anlamda hep aktif ve hareketliydi. Ben okulun öğrencisi olmadım. Ancak tanıdık ve yakınlarımdan bildiğim kadarıyla, darbe öncesinin siyasal yönden kaotik ve olaylı dönemlerinde, İvriz Öğretmen Okulu hep olaylı, karışık ve hareketliydi.


Okulun yetiştirdiği ve ülke çapında tanınan önemli ve meşhur isimler de var. Benim ilk aklıma geliveren, Yazar Fakir Baykurt mesela.


Yukarıdaki haberi okuduğumda, ta o dönemlere, yirmi – yirmi beş sene öncesine gittim geldim. Şimdi İvriz Anadolu Öğretmen Lisesi olmuş. Eminim ki köprünün altından çok sular akmıştır. Hatta İvriz de sanıyorum, Ereğli’den ayrılıp, yine Ereğli’nin bir kasabasıyken ilçe yapılan Halkapınar (Zanapa)’a bağlandı.


Demem odur ki İvriz Öğretmen Okulu’nun sitesinde yapılan anketlerin, siyasal konulara gösterilen temayülün kökleri çok eski yıllara dayanır. Ha bu durum doğru mudur, yanlış mıdır? Dikkat ederseniz o konulara hiç girmedim. Ayrı bir tartışma konusu. Bakış açılarına ve yorum farklarına göre değişir.


Ama İvriz ve tarihi kökleri olan İvriz Öğretmen Okulu değişmez. Umarım bu okulun adına ve tarihine halel getirecek işlere, kimse imza atmaz ve atmamış olsun.


@ “Karpuzu ‘İvriz’de Çatlatmak”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=43711

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..