Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '15

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Erken Çocukluk Eğitiminin önemi

Erken Çocukluk Eğitiminin önemi
 

Açev Anne Çocuk Eğitim Vakfı


Erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği, bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Beyin gelişiminin büyük bir bölümü 0-4 yaş arasında tamamlanır. Bu dönemde çocuğun yeterli beslenmesi ve onun gelişimini destekleyen bir ortamda bulunması gelecekteki hayatını önemli derecede etkiler. Bu nedenle bu yaşlarda oluşturulacak temel kişinin tüm hayatı boyunca etkili olacaktır.
 
Hızlı beyin gelişimi ile birlikte, insan zekâsının, kişiliğinin ve sosyal davranışlarının biçimlendiği erken yaşlarda çocuğun eğitim ve destek alması şarttır. Okul öncesi eğitiminden yararlanan çocukların okula daha hazır başladıkları için daha başarılı oldukları, üniversiteye daha fazla gittikleri, daha yüksek statülü işlerde çalıştıkları, daha fazla vergi ödedikleri, toplumsal ve ekonomik gelişmeye daha fazla katkıda bulundukları saptanmıştır. Ülkemizde yapılan araştırmalar 0-6 yaş arası eğitime yapılan her 1 liralık yatırımın, topluma 7 liralık kazanç olarak geri döndüğünü göstermektedir.
 
Bu yaşlardaki eğitim eksikliğinin sonradan giderilmesinin neredeyse imkansız olduğu göz önünde bulundurulduğunda erken çocukluk eğitiminin önemi daha açıkça ortaya koyar. Ancak Türkiye’de erken çocukluk eğitimine erişim sınırlıdır. 4-6 yaş grubunda çocukların ancak %44’ü okul öncesi eğitim alabilmektedir. Oysa bu rakamlar gelişmiş ülkelerde %100 olarak gerçekleşir.
 
AÇEV  Anne Çocuk Eğitim Vakfı                        
 
Kağıtçıbaşı, Ç., Sunar, D.,Bekman, S.,&Cemalcılar, Z. (2005) Erken Müdahelenin Erişkinlikte Süren Etkileri: Erken Destek Projesi’nin İkinci Takip Araştırması’nın Ön Bulguları İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı.
 
*Kaytaz, M.(2005) Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Fayda-Maliyet Analizi İstanbul: Anne Çocuk Eğitim Vakfı                                         
 
 
 
 
Toplam blog
: 17
: 542
Kayıt tarihi
: 16.12.13
 
 

Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu / Spor-Dalış Eğitmenliği  Yaşam Koçluğu//..