Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '07

 
Kategori
Yolculuk
 

Erzurum çarşı pazar

Erzurum çarşı pazar
 

En çok sevdiğim türkülerdendir…

Erzurum çarşı pazar… Ya da en çok bilinen bir başka adıyla…

Sarı gelin…

Hadi gelin önce onu bir içimizden mırıldanalım…

Erzurum Çarşı Pazar

Neynim Amman aman… Neynim Amman aman… Sarı Gelin

İçinde Bir Kız Gezer

Ah… Ninen Ölsün

Sarı Gelin aman… Sarı Gelin aman… Sarı Gelin aman… Suna Yârim

Elinde Divit Kalem

Neynim Amman aman… Neynim Amman aman… Sarı Gelin

Katlime Ferman Yazar

Ah… Ninen Ölsün

Sarı Gelin aman… Sarı Gelin aman… Sarı Gelin aman… Suna Yârim

Elbette daha gerisi var ama benim aklımdaki, dilime dolanan bu kadar…

Hanım “Hadi” dedi “Erzurum’a gidelim. Oradan da Tortum’a, oradan da ‘köyümüze’ gidelim…”

Evvel evvelden beri bana “Hadi” dendi mi, terzinin hesabı “İğnem omzumda” der yola düşerim. Öyle de yaptık.

Gerçi “Bindik arabaya, ilk önce…” diye başlayacağımı sanmayın. Bindik, bir saat sonra da vardık. Yol macerasının hepsi bu kadar. Ancak, bir saatlik yol boyunca “Erzurum Çarşı Pazar… Neynim Amman aman… Neynim Amman aman… Sarı Gelin” türküsü dilime takıldı. Varıncaya kadar hep bunu söyledim durdum. Güzel türkü, takılmayacak gibi değil ki…

Erzurum’a vardığımız gün, Erzurumluların dediğine göre “Çok sıcakmış” sözüm ona, ama biz üşüdük… Ankara’nın sıcağından sonra ERZURUM bize “Yayla” geldi.

Epey oldu gitmeyeli. Oralar da yerleşim alanı olarak oldukça gelişmiş. Yeni yerleşim yerleri oluşmuş. Dediklerine göre Erzurum da epey göç almış çevresinden.

“Hadi” dediklerinde “omzumdaki iğnem” benim, fotoğraf makinem olduğu için, ertesi gün sabahtan akşama kadar “Erzurum” fotoğrafları çekmek için “Nostaljik” ve “Tarihi” mekânları gezdim durdum. Her yerde olduğu gibi “Nostaljik” mekân Erzurum’da da kalmamış ne yazık ki. Bulabildiklerim kadarını fotoğraflamaya çalıştım. Tarihi mekânları da…

O gün akşama kadar “Erzurum çarşı Pazar” diyerek gezdim. Doğu illerimizin en büyüğü olan Erzurum, her ne kadar “eski”yi kollayamamışsa da, tarihini ve tarihi mekânlarını bu güne kadar korumayı başarmış.

Yazımızın ekinde “Çarşı Pazar” nostaljik ve tarihi mekanların görüntülerini bulacaksınız.

06 EYLÜL 2007



[1] Bu yazı dizisini, “Kongre Binası” “Tabyalar” ve “Tortum” başlıklı üç yazıyı daha fotoğraf ekleriyle birlikte hazırladım.

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..