Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Eski sevgilisi evimizde, ne yapacağımı bilemiyorum

 

“26 yaşında genç bir kadınım. Eşimle 3 yıldır evliyiz. Bundan bir ay kadar önce bir akşam, eşim eve geldiğinde elinde bir valiz, yanında da bir kadın vardı.

Kadın eşimin fakülteden arkadaşıymış. Okul bittikten sonra başka bir şehre yerleşmiş.

Şimdi de o işinden memnun olmadığı için bizim bulunduğumuz şehre iş aramak için gelmiş.

Otelde kalmasına eşimin gönlü razı olmamış. ‘Gel bizde kal,’ demiş. Her sabah kahvaltısını yaptıktan sonra eşimle birlikte çıkıyor, sonra da akşam geç saatte birlikte geliyorlar.

Yemeklerini genellikle dışarıda yiyorlar ve alkollü geliyorlar. Akşam muhabbetlerini görseniz adeta iki aşık gibiler.

Eşimin arkadaşlarından öğrendiğime göre bu kadın fakültede eşimle çıkıyormuş.

Bu duruma ancak bir hafta sabredebildim. Hafta sonu bahçede onları birbirlerine çok yakın görmem bardağı taşıran son damla oldu.

Eşime ‘Bu duruma daha fazla dayanamayacağım. Bu kadın buradan gitmezse ben gideceğim,’ dedim.

Eşim de ‘Durduğun hata, defol,’ git dedi. Ayrıca bana ağza alınmayacak hakaretlerde bulundu.

Anladım ki kadının iş araması birlikte olmaları için bahane. Ben de dün sabah 8 aylık bebeğimi alıp valizimle evden ayrıldım. Eşim bugün beni sürekli aradı. Telefonlarını açmıyorum.

Kafam çok karışık ne yapacağımı bilemiyorum. Arkadaşlarımın her biri başka bir şey söylüyor.

Ayrılırsam bebeğimin velayeti bana verilir mi? Maddi durumum da iyi değil. Lütfen yol gösterin.”

***

Değerli okurum, yaşadıklarınıza katlanmanız hiç de kolay değil. Ancak karar verirken etraftan daha çok yüreğinizin sesini dinlemelisiniz.

Hiç kimse, sizi verdiğiniz karardan dolayı yargılayamaz veya eleştiremez. Sizin için doğru olanın ne olduğuna inanırsanız onu yapın.

***

İsterseniz eşinizle açık açık konuşabilir, “Her şeyi biliyorum, ama evliliğimi sürdürmek için aile danışma merkezine gitmemiz koşuluyla seni affediyorum,” diyebilirsiniz.

***

Bu sorunla başa çıkamayacağınızı, bu durumu kabullenemeyeceğinizi düşünüyorsanız, bu durumda yapmanız gereken boşanma davası açmaktır.

*Açacağınız boşanma davasında hem tazminat hem de nafaka talep etme hakkınız var.

*Çocuğunuzun velayeti ile ilgili olarak kaygı duymanızı gerektiren herhangi bir şey yok. 8 aylık bebeğin velayeti çok büyük bir olasılıkla size verilecektir.

*Ayrıca eşinizin evden uzaklaştırılmasını talep edebilirsiniz.

*Boşanma davanızı zinadan açar ve aldatıldığınızı kanıtlarsanız edinilmiş mallara katılma rejiminin tasfiyesi davasında aşağıdaki maddeyi dikkate alın.

 (MADDE 236.-Her eş veya mirasçıları, diğer eşe ait artık değerin yarısı üzerinde hak sahibi olurlar. Alacaklar takas edilir.

Zina veya hayata kast nedeniyle boşanma hâlinde hâkim, kusurlu eşin artık değerdeki pay oranının hakkaniyete uygun olarak azaltılmasına veya kaldırılmasına karar verebilir.)

 ***

 Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

 Bu köşe sizlerle anlam kazanıyor.

 Ayrıca sizden izin almadan maillerinizi yayınlamayacağımdan emin olabilirsiniz

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..