Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '13

 
Kategori
İlişkiler
 

Şartsız sevmelisin beni !

Şartsız sevmelisin beni !
 

Günlerdir düşünüyorum! Evet, eminim; bu yaşıma kadar hiç yüzleşmedim o cümleyle! Kısa, öz; ama misyon yükleyen derinlikte! Saniyeler içinde esir aldı benliğimi.

Doktoruma söz verdim! Yürümeyi abartmayacağım, dizlerime acıyacağım! Sabahları parkta 3.5 km, akşamları caddede 1.5 km izin verilen mesafeler değil. Çıkacak can da çıkmayacak huy da benim oysa! “Sen eğer 25 km yürüyorsan dizinden daha önemli problemlerimiz var demektir.” demişti çok bilmiş! Kanımca kıskanmıştı beni de dmx max’imi nereden aldığımı ondan sormuştu!

Bu mevsimde Bağdat Caddesi cıvıl cıvıldır. Kızlar giyinmesek de olur edasında, erkekler de Kıvanç’a benzeme sevdasındadır. Son kırk yılını bildiğim caddede arz talep dengesi hep başarıyla kurulmuş, talepkâr baylar da arz-ı endam eden bayanlar da mutlu olmuştur!

Onları fark ettiğimde Şaşkınbakkal yakınlarındaydım. Hızlı adımlarla bana doğru geliyorlardı. Dizlerinin oldukça üzerinde daracık elbisesi, yazı karşılamaya hazır yanık teni, rüzgârda uçuşan dalgalı siyah saçları ve çevresine yaydığı öz güven rayihasıyla sanki Ceyda'ydı genç kadın. Uzun boylu, yapılı; ama edilgen tavrıyla yüzü kadına dönük ve bir adım gerideymiş gibi yürüyen erkek de bir şeyleri anlama ya da anlatma telaşındaydı. Gözlerim onlarda, yavaşladım. Böylece bana varışları birkaç saniye daha gecikecek ve o süreyi de onları anlamaya ayıracaktım!

Önce kokusu vurdu yüzüme! Tutunacak yer yoktu, durdum. Attığı her adımda bir mesaj nakşediyordu sanki evrene! Tam yanımdan geçerken baktım ona. Herhalde otuzlarındaydı. Karmen Kırmızısı dudakların esaretinde, ateş fışkıran gözlerin mânâsına ermek için bir ömür yetmezdi. Oysa erkeğin hiddet ve çaresizlikle bezeli gözlerinde hüzün vardı. Saçlarıyla omzumu yalarcasına geçtiği anda hızla erkeğe döndü ve “Şartsız sevmelisin beni.” dedi.

Uzaklaştılar!

Dönüp arkalarından bakmadım. Hemen yürümeye de başlamadım! Kadının sözleri beynimde çınlıyordu!

“Şartsız sevmelisin beni !”

Göztepe-Suadiye hattında hep yanımda olan Lucifer sırıtıyordu! “Ee, o bir Amazon.” dedi !

Bense sevginin böylesine didaktik ifade edilişini günlerce, haftalarca düşünmek; sayfalarca yazmak istiyordum! Öyle çok anlam yüklenebilirdi ki kadın ruhunu tanımak adına, Freud duysa şaşardı !

Şu anda, yazarken dahi düşünüyorum: Sevgi şartsız olabilir mi? “İnsan karşılık beklemeden sevmelidir.”den farklı bir kavram bu. Çok daha derin. Kendi kısa, anlamı uzun! Yüzleşilen, "karşılıksız aşk" değil. “Sen beni sevmesen de ben seni seviyorum.” değil. “Ben seni sevsem de sevmesem de sen her konuda beni koşulsuz sevmelisin.”

Karşılaştığım çifti düşünerek soruyorum kendime: Bir kadın yanındaki erkeğe “Şartsız sevmelisin beni.” neden der? Nedir erkeğin kadını rahatsız eden muhtemel şartları?

- Kadın, ilişkisinin dışında da -kendi arkadaşlarıyla görüşebileceği- bir yaşamı olmasını istiyordur ve erkek karşı çıkıyordur !

- Kadın gece hayatını seviyordur, erkek istemiyordur !

- Kadının dekoltesine, daracık pantolonuna, kısacık eteğine, minicik bikinisine karışıyordur !

- Kadının sık sık telefonla konuşmasına, mesajlaşmasına karışıyordur !

- Kadının Face, Twitter bağımlılığına kızıyordur !

- Marjinal bir ilişki de yaşıyor olabilirler ve birbirlerinin eşlerini kıskanıyorlardır ya da bekar olanın özgürlüğü rahatsız ediyordur !

- Ya kocan ya ben demiştir erkek! Gündüz uçuşan kadını akşam koştuğu sığınağından çıkmaya zorlayan bu tavır en irite edici olanıdır !

Bu liste uzar gider ve maddeler de her çiftin tolerans seviyesine göre değişkenlik gösterir. Lafın kısası, -az ya da çok- şartlar hep vardır!

Saygı, sevgi ve sadakat yoksunu bir ilişki olamayacağı gibi şartsız sevgi de olmaz! Kadın ya da erkek, hangisi “Ben seni şartsız seviyorum.” diyorsa, bilin ki karşısındaki kişinin gocunulacak bir yanı yoktur ve “Sen de beni şartsız sevmelisin.” diyerek kendi ayıbını örtmek istemektedir! Bu, bir annenin ya da babanın çocuğunu şartsız sevmesi gibi bir şey değildir! Elbette ki kaderci zihniyetle yaklaşılamayacak kadar dünyevi bir ilişkidir. Şartları vardır, olmalıdır ve çiftler o şartları konuşmaktan kaçınmamalıdır! Neticede, bir ilişkinin başlaması kadar bitmesi de normaldir. Zaten zor olan yaşamda amaç, ne kadının ne de erkeğin üzülmemesidir!

Bu arada, yürüyüş için ben de kendime daha mütevazı bir cadde bulsam iyi olacak:) 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..