Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '09

 
Kategori
Haftasonu
 

Eşkiya olabilirdim!

Samimi söylüyorum, Osmanlı'da yaşasaydık kesin eşkiyaydım! Temelimde bu var! Genlerinden aldığım bir dedem İpsiz Recep'in çetesindendi. Öbür dedem de pek hırlı değildi!

Çeteci dedeme sorardım.

"Ne yer ne içerdiniz dede?"

"Girerdik adamın ahırına, beğendiğimiz bir ineği alır keser yerdik! Su da Sakarya'dan nasılsa!"

"Salata falan yemez miydiniz dede?"

"Oğlum domatesi marulu kim biliyor ki o zamanlar eksinler de yiyelim!

"Patates kızartması?"

"Onu da kimse bilmezdi!"

"Hergün de et yenmez ki!"

"Ne yapacaksın?"

Rahmetli nenem anlatırdı.

"Suya giderdim kaynağa. Döndüğümde bakardım ki yeni pişirdiğim ekmek yok! Eşkiya gelmiş almış! Zararsızdılar. Dedeni de bilirlerdi!"

Diğer dedem de pek hırlı değildi demiştim!

"Askerden kaçmış geliyoruz Trabzon'a doğru. Bayburt'a geldik ama ölüyoruz açlıktan. Baktık tarlada çalışıyor köylüler. Selam verdik. Bizi görünce meraklandılar. Nereden geliyorsunuz asker ağalar diye sordular. Erzurum'dan dedik. Bizim Mehmet de orada asker, tanıyor musunuz diye sordular. Tanımaz mıyız, selamı var dedim. Haftaya gelir! Sevindiler, yemeklerini de bize verdiler müjdemiz için!"

Gelmiş Karasu tarafına , bir köyde hocalık yapıyor. Köyün un değirmeninden unlar çalınmış! Hoca çalmasın unları demişler! Dedem de bunu duymuş. Diyeni yakalamış ıssız bir yerde. Ulan bak bakalım bunların hangisi benim diye dört tane nüfus kağıdı çıkarmış! Gebertirim seni de kimse bilmez demiş!

Dedim ya genlerimde eşkiyalık var! Çocukluğumdan beri düşümdedir eşkiya olmak. "İnce Memed"den tutun da "Eşkiya İninde"ye kadar tüm romanları okumuşumdur. Hepsinden katre katre hisse almışımdır!

Şimdi Osmanlı olacaktı da ben de eşkiya olacaktım!

Balcıoğlu Ahmet!

İşim Padişahla olurdu!

"Ferman Padişahınsa Sakarya ovası benim ulan!"

"Verin gitsin! Zaten bataklık! Sıtma olur gider eşek cennetine!"

Sakarya üzerine köprü yapar gelen geçenden haraç alırdım! (zaten o köprüde çalıştım!)

Bakarsın Padişah, kızını bana verirdi! Fahriye Sultanı!

" Verelim kızı da tehlike olmaktan çıksın! Fahriye mum eder onu!"

Bu pazar Sadrazam Sakaryalı Ahmet Paşayım!

İdare edin!!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..