Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Bir Türk dünyaya........!

Serhat yazınca aklıma geldi! Geçen Belçikaya gitmiş, izlenimlerini anlatıyor. Gurbetçi abilerimizin ablalarımızın altmışlı yıllarda kaldığını söylüyor.

Az kalsın biz de Almanyalı oluyorduk!

Babamı iki kez davet ettiler. Annem korktu!

"Çocuklar ne olacak Reis? Bunlar okumaz haylaz olurlar! Sonra suçu bana bulursun. Para herşey değildir Reis! (yeni de çıkmış parayla saadet olmaz şarkısı!)

Babamın tüm Eva hayalleri söndü!

Ben de ortaokula başlarken yabancı dil olarak Almancayı seçtim! Babamın hayallerini bari ben gerçekleştireyim dedim!

Almanya'da çok akrabamız var, bir fırsatını bulur giderim! İzne geldiğimde babama anlatırım anılarımı!

Teyzemin kocası söz vermişti bana!

"Ahmet ortaokulu takıntısız bitir ben sana davetiye gönderirim, üç aylığına gelirsin, bizim Helgayla dilini ilerletirsin!"

Vallahi ilk karnemde beş zayıfım olduğu halde ilk otuzda bitirmiştim Pendik Lisesinin orta bölümünü! Hatta müdür şaşırmıştı. O zamanlar ortaokul bitirme sınavları da vardı. Eğer Türkçeden altı almayıp da yedi alsaydım teşekkür alıyordum!

Nasip olmayınca olmuyor!

Duyduk ki teyzemin kocası kaçmış gelmiş Almanya'dan! Alman karıyı da bırakmış, bir Türkle kaçıp gelmiş! Bir bayram arifesi köye gittim. Teyzemin evi yolun kenarında olduğu için önce ona uğradım! Baktım evde sarışın güzel mi güzel bir kadın!

"Teyze bu kim?"

"Almanya'daki kumam! Gezmeye gelmiş!"

Kadıncağız Almanya'dan kalkmış gelmiş enişteyi aramaya! Bizim enişte yeni hanımıyla Üsküdarda yaşıyor! Bir ay kadar kalmıştı teyzemle!

"Karalahana çorbasına da alıştırdım Eli'yi! "Derdi teyzem!

Ne güzel!

Kültürlerin kaynaşması, onların birbirlerini tanıması ne güzel!

Biz ailecek bundan mahrum kaldık!

Fakat yazının başlığında boş bıraktığım yeri bazı hallerde "beterdir " yazasım gelmiyor da değil!!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..