Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '16

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Etkinlik hikayesi

Etkinlik hikayesi
 

Biz ailecek hobiciyiz. İşin çocuk versiyonu "etkinlik" adını taşıyor bence.
Kendime dair hatırladığım ilk hobi yazmak. Muratla evlendikten sonra işin içine balık tutmak, fotoğraf çekmek, uzun doğa yürüyüşleri, motosiklet gezileri, off road işleri (ve eminim şimdi aklıma gelmeyen en az üç beş hobi daha vardır ) girdi.
Hobi; yanında bir eşlik edenin de olsa kendinle başbaşa kalmak ve aslında çoğu zaman kendinden bile uzakaşmak hali. Bir nevi ruhsal detoks.
Sonra öcüke böcük girdi hayatımıza hobiler bir süre askıda kaldı.
Onlar büyüdükçe de bu sefer onlarla etkinlik işine başladık.
Nasıl mı başladık?
Bir gün Ayşe; kapı süsleri çok popüler olduğundan odasına bir kapı süsü istedi.
Ben kolacıyım tabi; hadi gidelim çarşıya da alıverelim dedim.
Ama Murat daha gayretkeş, daha tasarımcı, daha girişimci ruh haliyle bize gaz verdi. "Yaparsınız siz evde. Ne gerekiyor ben alırım malzemeleri."
Ben o kadar tembelim ki bu konularda içten içe biraz bozuldum aslında. Beceremeyiz falan dedim. Bu arada Murat gerekenleri araştırmış, gitmiş sanayiden bir hortum, tel, aklınca gerekli neredeyse tüm malzemeleri almış. İlk kapı süsümüz su hortumuna kurdele sarılarak yapılmıştı. Murat benden daha çok çalışmıştı bu işte.
Baktım ki bu iş zevkli. Ayşe de keyif alıyor, ortak bir iş de yapabiliyoruz, arkası geldi.
Bu arada ikinci bebek için çıkılan uzun tatil işin boyutunu büyüttü.
Şimdi boncuklar, çeşit çeşit boyalar, teller, kurdalelerle dolu, hobi mağazası kıvamında bir evimiz var.
İnternette bulduğumuz her etkinlik için, borakstan tutun, tel kıvırma makinasına, dekupaj tutkalından, dokuma tezgahının çeşitlerine kadar her şey evde mevcut , alış veriş yapmamıza neredeyse hiç gerek kalmıyor.
Bu konuyu özelikle yazmak istedim; çocukların el becerilerinin, hayal güçlerinin, beraber iş yapabilme yeteneklerinin, hatta kelime dağarcıklarının bile geliştiğini görüyorsunuz. Bir sanatçı dokusu oluşuyor zaman geçtikçe.
Çocuklarla çalışmak kolay mı? Aslında değil. Ama müdahaleci değilseniz, hızlı iş yapma takıntınız ve aman yapılan iş çok iyi olsun kaygınız yoksa kolay olabilir. Ben daha yazdıklarıma ulaşamadım ama bu ortak etkinlik işi beni de bu konuda geliştirecek diye düşünüyorum. Sanırım zamanla adam olacağım.
Bu konuda size fikir verecek onlarca site, yüzlerce bloga ulaşabilirsiniz.Bizim çalışmalarımızın fotoğraflarını facebook hesabımdan görebilirsiniz.
 
Ufak bir "aklımda kalan etkinlik öneri listesi" yapmak istiyorum size. Çocuğunuzun yaşına göre içinden seçim yapabilirsiniz.
 
-Traş Köpüğünden Ebru Çalışması
-Gazetelerden Sepet Örme
-Şişe Boyama
-Takı Yapma ( bu iş için çok asit tezgahlar yapabilir işi daha profosyonel hale getirebilirsiniz)
-Boncuk Örme
-Slime Yapma
-Küçülen Kağıttan Anahtarlık ve Takı Yapma
-Etamin İşleme
-Keçe Bebek Yapımı
-Kumaş Bebek Dikişi
-Kağıt Bebeklere Elbise Tasarımı
 
Hepsi tarafımızdan itinayla denemiş projelerdir. Eğenceli olacağı konusunda (eğer sabırıysanız) size tahaahhüt verebilirim.
Etkinliklerin bir faydasını daha gördük. Ayşe ticarete atıldı. Bir kısmını evin önünde tezgah açarak, apartman komşularımızın kapılarını tıklayıp pazarlama çalışmaları yaparak, eve gelen misafir, eş dost ve akrabaya fahiş fiyatlardan satarak ilk girişimciik deneyimini de kazandı Ayşe.
Bu arada Ayşemle küçük bir projemiz daha var. Yaptığımız eserlerden evin önündeki parkta bir sergi açmak. Gerçekleştirdiğimizde izlenimlerimizi ve heyecanımızı sizinle paylaşırım.

 

 
Toplam blog
: 20
: 115
Kayıt tarihi
: 21.07.16
 
 

1977 yılında BURSA'da doğmuşum. İlk, orta ve lise öğrenimim Bursanın deniz kıyısı ilçelerinden bi..