Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '20

 
Kategori
Kültürler
 

Evde okunacak kitaplar

Evde okunacak kitaplar. Malum evde kal çağrıları var. Bizde o çağrıları destekliyor ve evde kalıyoruz sokağa çıkma yasağı tekliflerini de eski Türkiye özlemleri olarak değerlendiriyoruz.

 

Evde okumamız için kitap tavsiyeleri yayınlanıyor sosyal medya hesaplarından. Evet, sosyal medyayı teknolojiyi bir kenara bırakıp kitapların büyülü dünyasına girmek harika istediğimiz kitabı okumak istiyoruz.

 

Biz görmeyenlerin kitapları okumamız için E-kitap sesli ve kabartma kitap seçenekleriyle sunulması gerekir. Yayın evleri ayak diriyor kitapların Elektronik kopyalarını Milli Kütüphaneye vermeleri gerekiyor.

 

Görme engellilere kitap hazırlayan Kütüphaneleri tebrik ediyoruz. Görme engelliler için kitap hazırlayan kütüphaneler var. Sizlerde kitap tarama seslendirme faaliyetlerine destek verebilirsiniz.

 

Kitap tartışmaları bir kitap yâda filmden bahsediliyor üç beş arkadaş oturmuşuz ama ben o kitabı okuyamamışım istediğim formatta olmadığı için o filmi izleyememişim sesli betimleme seçeneğiyle sunulmadığı için bu arada bu işlerde üstün gayretle çalışan sesli betimleme derneğini tebrik ederiz.

 

O sohbete biz katılamıyoruz çünkü o film ve kitaba biz ulaştığımızda gündemler zaten değişmiş oluyor aynı anda ulaşmak esas olmalıdır biz ne yapıyoruz elimizde olanlarla yetinmeye çalışıyoruz.

Radyo tiyatroları Arkası yarınlar ve eldekilerle kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz.

 

En güzel hediye kitaptır. Fakültede okurken Nermin bana Ankara’daki sosyal hizmet uzmanı teyzesinin yardımıyla Altı noktadan Dr. Gary CHAPMAN'ın Beş Sevgi Dili Kitabının kasete okunmuş halini hediye etmişti. Ben onu unutmuyorum. Bana kitap okuyanlara teşekkür Ederim.

 

Karabağlar Cumhuriyet Lisesinde kitaplarımı kasetlere okuyanlara üst sınıfımdaki görmeyen Erdoğan Güner ve Hüseyin Turul arkadaşlarım kaset kitaplarından bana hediye etmişlerdi lisede özellikle derslerimi Arzu kasete okurdu boş derslerimde Ali bana Risale okurdu. Rehber hocamız Asuman Hanım İngilizce öğrenelim diye Amerikan kolejinden öğrenciler getirtmişti. Yine hocamız kaset kitaplar bulmuştu.

 

Bir teşekkürde sevgili abime abim bana radyo dinlemeyi sevdiren ve teşvik edendi dedemden sözlü geniş bir kültür aldım ve beni sohbet meclislerine götürürdü sevgili hocamız ve akrabamız Buğra Mısırlı her yaylaya geldiğinde beni götürürdü Fakültede birçok arkadaşım kitapları kasetlere okudu Mehmet Ablak Ümit Serpil Mücella aklıma hemen geliverenler birde kız yurdunda bir ekip vardı hem ders hem de roman okumuşlardı çuval çuval kasetler.

 

O zaman İl Halk Kütüphanesi Altı noktadan kitaplar alıyordum birde bu iş kültür olsun ve daha çok kitap okuyayım diye kitaplara kasetlere okutma işini yaygınlaştırıyorduk. Fakültemizin hemşiresi adını bile unuttum o kadar hoca varken hemşire abla bir tane ses kayıt cihazı bulup bana hediye etmişti bu güne kadar ban birebir kitap okuyan Lisede Fakültede ve sonrasındaki arkadaşlarıma teşekkür ederim.

 

Bant Tiyatroları Fakülte döneminde İslami temel kavramlar Bant tiyatroları sohbet kasetlerini bulup dinlerdim. Akranın kampanyası. Lisede okurken Akra FM İzmir’den bölgesel yayın yapıyordu kaset toplama kampanyası yapmıştık. Bana o dönemde bir sürü kaset geldi bazıları da sohbet kasetiydi hey gidi günler hey o zamanda epey kasete kitap okutmuştuk ne günlerdi o günler kısa dalgalı radyolarla bir şeyler dinlemeye anlamaya çalışırdım.

 

Çin radyosu BBC’yle ve farklı radyolarla mektuplaşırdım şimdi çok şükür kaynaklara ulaşmak daha kolay ama hala sorunlar var ancak nereden nereye geldiğimizi de unutmayalım. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..