Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '10

 
Kategori
Deneme
 

Evlerinin önü

Evlerinin önü
 

internet


Sevdiceğimin, yarimin evi....
Ne kadar da büyük görünmeye başladı böyle gözüme...
İşte kocaman... bütün heybetiyle karşımda duruyor...
Kartal yuvası denilen eski zaman şatoları gibi...

Elbette ben küçükken sıradan bir evdi benim için...
O' da sıradan, çekilmez kızlardan birisiydi...
Kavgacı.... sümüklü.... mızıkçı....
Ama ne zaman ki O büyüdü....
Ben büyüdüm...
Ev büyüdü...

İnsan aşık olunca duygusallaşıyor.
Bir duygu yoğunluğu yaşıyor...
Şarkı-Türkü dinliyor...
Çoğu zaman mırıldanıyor sessiz ve derinden....
Ama en çok da içindeki yazar uyanıyor....
Mektup yazıyor, şiir yazıyor, türkü yazıyor ...

Türküler aşkın en saf, en açıksözlü ifadeleri...
Ve türkülerde yarin evi çok ama çok önemli...

Evlerinin önü yonca
Yonca kalkmış dam boyunca


Yarin evi dedim ama, aslında yarin evinin önü demeliydim...
Evin içi yasak ... Evin içi haram ...
Ama evin önü öylemi ...
Evin önü benim, orası benim mekanım...
Orası bana ait...
Yarin evinin önü....
Orası en kutsal yer ...
Orası O'na en yakın, orası O'na en uzak yer...

Az mı geçilmiştir o yoldan...
Az mı arşınlanmıştır o çorak yol...
Baş önde, göz ucu perdede...

Evlerinin önü bakla
Güvercinler atar takla


Ah bir pencereye çıksaydı...
Perdenin aralığından baksaydı...
Su olup yüreğime aksaydı...

Evlerinin önü yoldur,
Yoldan geçen karakoldur


Bir yüzünü görseydim...
Akşam ezanından sonra,
çeşmeye gel deseydim...

Evlerinin Önu boyalı direk
Yerden yere vurdun sen beni felek


Anası görmüş müdür ?
Ne dolanır ki bu oğlan demiş midir ?
Anlayıp da bilmiş midir ?

Evlerinin önü marul
Sular akar harıl harıl


Ah be gülüm, ne olur bir baksan...
Perdenin ardından el sallasan...
Olmadı, kardeşinle haber etsen...

Evlerinin önü kuyu,
Kuyudan çekerler suyu

Kalbim gümbür gümbür duymuyor musun ?
Şu perişan halimi görmüyor musun ?
Seni ne çok sevdim bilmiyor musun ?

Evlerinin önü mersin
Ah sular akar gadınım tersin, tersin


Ah, bu yollar hiç bitmeyecek...
Bir ömür böyle mi geçecek...
Aşağı-yukarı, yukarı-aşağı...
Bir o uca, bir diğer uca,
Çaktırma... sadece göz ucuyla...
Kimse anlamasın, aman kimse bilmesin...
Sadece O geldiğimi hissetsin...
Ben buradayım... Evlerinin önünde...
Yarim, yarim....
Nerdesin....
Nerdesin....

 
Toplam blog
: 7
: 7977
Kayıt tarihi
: 12.02.10
 
 

Bir kamu kuruluşunda çalışıyorum. Ankara'da yaşıyorum. Sinema, kitap, tarih, felsefe, şiir, müzik ve..