Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Evli bir kadın neyi yazıp neyi yazmamalı ?

Evli bir kadın neyi yazıp neyi yazmamalı ?
 

Aslında bu konuya pek girmek istemedim Melda arkadaşımıza gelen yorum üzerine de yazma gereği hissettim...

Evli bir kadın nasıl yazı yazmalı, bekar bir insan nasıl yazı yazmalı, erkek ya da kadın hangi konularda yazmalı.. Yazı yazan insanlar için böyle bir kategori yapılması söz konusu olabilir mi sizce...

Yorum yazan arkadaşa Ayşe Arman' ın evli olduğu halde ''kahkalarla sevişmek '' başlıklı yazısını okumasını tavsiye ediyorum.... Ayşe hanım da şu an evli. Ve bir çocuğu var.. Şimdi kocası onun hakkında ne düşünmesi gerekiyor... Tabi oda günlerdir bu konuyu yazdığı için iyi mesajların yanında o arkadaş gibi yargılayıcı mesajlar da alıyor.. Anlatmak istediğim yazan insanlar için böyle bir ön yargının ortadan kalkması gerekiyor....

Melda arkadaşımızın yazdığı '' Sen sakın bilme'' başlıklı bloğa aldığı yorum üzerine ,kendisininde etkilenip açıklama gereği hissettiği cevap niteliğindeki bloğunda yazdıklarını okuyunca kendisine hak verdiğimi söylemek istiyorum..Sorun şu evli bir insanın bu tür duygularını aktarıp yazmasının doğru olmadığı... Ona gelen yorumda bu yazıyor....

Önce insanlarımızın şunu anlaması gerekiyor.. Yazarların, yazdıkları her olayı, aktardıkları her duygularını, illa yaşadıkları için aktarıyor diye kesin bir durum söz konusu değildir... Yazsa bile insanın duygularını fikirlerini özgürce söyleme hakkı bulunmaktadır... En azından bunu kendim adına söyleyebilirim... Burada yazmanın sadece yaşanan olaylara dayandığı söylenemez... Mutlaka yaşananlarda aktarılıyor, ya da esinlenip yazılıyordur fakat bu tür duygular paylaşıldığı zamanlarda da ön yargılar içerisinde bulunulmaması gerekiyor...

Aşk üzerine, ilişkiler üzerine yazılan yazılar da mesela bazen mutluluk,bazen ayrılıklar bazen karşılıksız sevgiler,hayal kırıklıkları,aynı anda yazılabiliyor....Güzel giden bir aşk aniden ayrılıkla yada hayal kırıklığyla kısa sürede yaşanıp bunlar ortaya çıkabilirmi.... Bana göre hayal gücü, yada çevremizde yaşanan ilişkilerden esinlenip yazılanlardır...

Yazmak için gerekli olan, ilham,geniş hayal gücü bu hayallerini güzel anlatım şekliyle kağıda kaleme dökmek ve güzel üslubla başkalarına aktarabilmektir...Yani illa yaşanması gerekmiyor..Yazar hayal ettiklerini de yaşamış gibi aktarabilir.Yada esinlendiği bir olayı güzel bir anlatımla yazabilir...

Yani ben aşkla ,cinsellikle,ilişkilerle ilgili bir konu yazdığımda eşim benim hakkımda ne düşünecek diye hala düşünüyorsam , demekki bu ülkede daha henüz fikir özgürlüğünü kabul etmemiş beyinler olduğundan biz evli bayanların ne yazık ki işimizin çok zor olduğunu anlıyorum...

Kimse kimsenin duygularına fikirlerine gem vurmamalı saygı göstermeli........

sevgilerimle......

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..