Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '10

 
Kategori
Otomobil
 

Evlilik nedeniyle soyadı değişikliği noterde satışta sorun çıkartıyor

Bugün araç alım satımı ile ilgili olarak edindiğim bir tecrübeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu tür bilgiler malesef ki tecrübe ile ediniliyor.

Eşim arabasını evlenmeden önce almış. Ruhsat bilgilerinde evlenmeden önceki bilgiler kayıtlı. Aslında bilgiler değil sadece soyadı değiştiği için evlendikten sonraki tek farklı bilgi soyadı. Eşimin aracını satmak istiyorduk fakat iş yerinden bir arkadaş bize ruhsat bilgilerini değiştirmemiz gerektiğini eğer değiştirmek için trafiğe başvurmazsak noterde sorun çıkarttıklarını söyledi. Tabiki bu durumdan emin olabilmek için en yakın notere gittim ve doğruluğunu teyit ettim. Eşimin soyadına benim soyadım eklendiği için üzerindeki aracın ruhsatında da yeni soyadı yazması gerekiyormuş. Bunun için Ankara Emniyet Müdürlüğüne gitmem gerekiyordu. Gitmeden önce gerekli olan belgeleri hazırlamak için internet üzerinden Ankara Emniyet Müdürlüğü Sanal Masadan bilgi aldım. Gerekli olan evraklar evlilik cüzdanı fotokopisi, nüfüs cüzdanı fotokopisi. İş yerinden izin alarak bu evraklarla ile birlikte sabah saat 9'da Ankara Emniyet Müdürlüğü Belge Yenileme bölümüne gittim. Sıra matikten sıra aldım, önümde 250 kişi vardı. Sıra beklerken emin olmak için danışmaya gittim. Evlilik nedeniyle ruhsat yenilemek için ne yapabileceğimi sordum. Yan taraftan form almam ve harç yatırmam gerektiğini söyledi. Yan tarafa gittim ve iki adet form verdiler. Vezneye gönderdiler. Vezneye vardığımda harcı belge yenileme bölümündeki yetkilinin alacağını belirttiler. Elimdeki form elle doldurulacak gibi değildi. Doldurmadım tabiki. Etrafıma bakıyorum açıklayıcı bir bilgi yok. Neyse sıramın gelmesini bekledim. Öğleden sonra sıra bana geldi ve yetkiliye evraklarımı verdim. Eşimin nüfus cüzdanı da yanımdaydı. Yetkili eşim yanımda değilse hiçbir işlem yapamayacağını belirtti. Elimdeki formları Şoförler Odası dolduracakmış. Eşim mutlaka gelecekmiş.

Ertesi gün eşimle beraber sabah 9:30'da Ankara Emniyet Müdürlüğü'ne geldik. Sıra matik'ten 330'uncu sırayı aldık. Şoförler Odası Ankara Emniyet Müdürlüğü içerisinde ve danışmanın hemen yanındaydı. Elimizdeki formları verdik ve bize bir sıra numarası verdiler. Form doldurma için de 10TL ücret aldılar. Sıra bize geldi ve yetkili kişi ruhsat bilgilerimize bakarak formu bilgisayarda doldurdu, çıktısını aldı. Camın üzerinde büyük harflerle yazmışlar "DOLDURULAN FORMLARI HEMEN KONTROL EDİNİZ. HATA VARSA AYNI ANDA DÜZELTTİRİNİZ". Hemen kontrol ettik ve plakamızın yanlış yazıldığını fark ettik. Yetkili kişi hatayı terlerek boşanarak düzeltti. Neyse sevinçle formları aldıktan sonra sıramızı beklemeye devam ettik. Öğleden sonra sıramız geldi. Eşim form üzerine imzasını attı ve evraklarımızı teslim ettik. İki gün sonra eşimin nüfus cüzdanı ile birlikte gelerek bizzat kendim değiştirilmiş ruhsatları aldım.

Benim merak ettiğim, T.C. Kimlik numarası ne işe yarıyor? Biz evlendikten sonra nüfus kayıtlarımızda güncel bilgilerimiz var. Üstelik 10TL ücret vererek ruhsat bilgilerimizi yaklaşık 6 kişinin görevli olduğu Şoförler odasında elle dolduruyorlar. Demek ki araç bilgilerinin T.C. Kimlik numarası ile hiçbir bağlantısı yok. Yine eski usül herşey elle tek tek giriliyor. Hal böyle olunca hatalar da diz boyu. Plakayı bile yanlış yazabiliyorlar. İşte size güzel memleketimden manzaralar...

 
Toplam blog
: 177
: 1692
Kayıt tarihi
: 02.11.07
 
 

İlk,Orta ve Lise öğrenimi TED Kolejinde yaptı. Bilgisayar Mühendisliği lisans eğitiminden sonra E..