Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evlilikte mutlu olmanın sırrı

Evlilikte mutlu olmanın sırrı
 

Yaşı yirmidokuza gelmişti, evlenmek istiyordu. Kendisi bir kızla çıkmadığı için ailesine görev düşüyordu. Ailesi oğlunu evlendirmek için kollarını sıvamış ve kız istemeye gitmişlerdi.

Bende dahil çocukta merakla ailesinin gelmesini bekliyorduk. Kız tarafının cevapları ne olucak diye.

Nihayetinde ailesi geldi ve;

İstemenin sonucunda da kızı vermediklerini öğreniyorduk .'' Neden peki vermediler''? diye hemen sordum.

''Şeker ev yok, araba yok niye versinler ki ''oldu cevabı.

Üzüldüm ve kendimden bir örnek verdim.

Şu anki eşimin ailesi beni istemeye gelmişti . Geldikleri günün akşamı babam beni karşısına aldı ve dedi ki;

'' kızım çocuğun ailesini bilirim, düzgün bir ailedir ancak çocuğu pek bilmem, fizik olarak yakışıklı çocuk ve işinde de çalışkan biriymiş ne diyorsun'' diye bana sormuştu .Bu arada İstanbul'dan gelmişler di istemeye , aile yapımızdan dolayı kendi akrabaları tavsiye etmiş o yüzden babam çocuğu pek bilmem diyordu.
Bende babama eh!!! bizim zamanlarımız öyle idi.

''Sen bilirsin babacığım'' demiştim. Babamda kararı sen ver deyince baktım babamda razı görüntüsü vardı. Çünkü babam pekçok kişi istemiştir ama hiç böyle karşısına alıp sormamıştır. Bende '' peki'' dedim.

Ertesi gün cevabı almak için geldiler ve tamam cevabı verildi. Bunun akabinde de hemen babama sordular bizden istediğiniz nedir diye hani adetmiş. Bugün gibi hatırlıyorum rahmetli babamın cevabını.

Demişti ki; benim kızımı kilimde oturtturun ama huzurlu olsun.

O an istemeye gelen insanların yüzündeki memnuniyetide hiç unutmuyorum.

Aslında düşünücek olursak, babam onlardan en büyük şeyi istemişti.. HUZUR.
Ve,
devam ettim.
Kızını istemeye gelen insanların,
İyi, düzgün bir aile yapısına sahip ve çocuğun işinde çalışkan biri olunması gerektiğini maalesef artık kimse düşünemez olmuş, herşey maddiyata dönüşmüş.

Evlendiğimiz zaman ne evimiz , ne arabamız vardı. Ama çalışkan bir eşim, huzurlu bir evliliğim vardı. Bunun sonucunda da herşeyi olur insanın. Yeter ki sağlık olsun, özveri olsun, sabır olsun herşeyden önce SEVGİ olsun..

Üzülmemesini söyledim. ALLAH hakkında hayırlısını versin diyerek veda ettim. İçim burkularak.

Evlilikte mutlu olmanın sırrı mı yazdım başlığıma.. Haa!! onuda siz çözün gali..
 
Toplam blog
: 88
: 850
Kayıt tarihi
: 08.10.07
 
 

İnsanın insanlara verdiği değerlere sahip çıkılmazsa İNSANLIK ölür.. Önce değerlerimize sahip çık..