Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '10

 
Kategori
Sinema
 

Eyvah ki Eyvah

Henüz Eyvah Eyvah filmini izlemedim ama, medyadan edindiğim bilgilere göre güzel bir filim olmuş. Kısmet olursa izleriz yakında. Filimde söylenen bir şarkı (Kuru Fasulye Yedibuçuk Lira) magazin gündemindeydi birkaç gündür. Bu şarkı çalıntıymış falan filan. Birisi çıkıp; bu şarkı babamın bestesi, keşke izin alsalardı demiş.

Sanki bu işte bir reklam kokusu sezinledim. Ben ellibir yaşındayım. Tarsus'ta yaşıyorum. Küçüklüğümden beri gittiğim düğünlerde bu şarkı çalınıp söylenirdi. Hatta ismi "Kuru Fasulye 2, 5 Lira" idi. Kısaca hikayesi de var. Bilirsiniz kuru fasulye ülkemizde Milli Yemeklerden sayılır. Eskiden oldukca ucuz olan kuru fasulye fakir fukaranın mutfağının baş yemeklerindendi. Halkımız et ihtiyacını kuru fasulye yiyerek gideriyordu. Yılın birinde Kuru Fasulye o kadar çok pahalanmış ki, kilosu ta 2, 5 Lira olmuş. İşte bunun üstüne türkü sever halkımız bu türküyü ortaya çıkarmış. Çalıp söylemeye, bu türküyle düğünlerde oynamaya başlamış.

Ben bu türküyü; orta okul yıllarında Sevgili Ozanımız Neşet ERTAŞ'ın bir kasetinden ve onun ağzından dinlemiştim.

 
Toplam blog
: 4
: 493
Kayıt tarihi
: 13.02.10
 
 

26 yıllık bir çalışma ve sonuçta emekli olmuş bir eğitimciyim. Bitlis'te, Kahramanmaraş'ta ve Tar..