Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '07

 
Kategori
Kitap
 

Farklı rüyalar sokağı

Farklı rüyalar sokağı
 

O, rüyaların, hayallerin yazarıdır. Tüm kitaplarını okudum. Bu, onun 28. kitabı. Her kitabını elime aldığımda, acaba beni hangi rüyasının içine sürükleyip götürecek diye heyecanlanırım.

Nazlı Eray'dan bahsediyorum, pek çoğunuzun tahmin ettiği gibi, Türkiye'nin yetiştirdiği, çok değerli bir kaç kadın yazardan biridir Nazlı Eray.
Herşeyin çok gerçek ve çok katı olduğu bir dünyada, onun rüylarını, hayallerini okumak beni çok rahatlatır. Son kitabının adında da olduğu gibi; "farklı" dünyalara götürüyor sizi.Hayalle gerçek arasında gider gelirsiniz onu okurken, hangisi gerçek, hangisi hayal? İşte ona karar vermek biraz zordur.

"Farklı rüyalar sokağı" da diğer pek çok kitabı gibi, rüya ve hayallerle geçiyor.Arjantin'in efsanevi ismi Eva Peron var bu kitapta, mumyalanıyor ve 22 yıl boyunca öyle boylu boyunca uzanıyor. 5 kilo ağırlığında kanatları olan bir erkek melek de her gece Evita hakkında bilinmeyen detayları anlatıyor bir kadına.
Çok emek vermiş Nazlı Eray bu kitaba, çok özenli ve dikkatli. Bazı cin okurlar, yazarın açığını yakalamaya, bir tutarsızlığını bulmaya çalışırlar, ben öyle bir okuyucu değilim, kusur bulmak için okumam kitabı, düşüncelere, olaylara kaptırır giderim kendimi.Ama bu kitapta her şey o kadar yerli yerinde, düzenli ve eksiksizdi ki, sanırım bahsettiğim türdeki okuyucular da bir kusur bulamazlar.
Ben film izlerken de çok kaptırırım kendimi, öyle bariz olmayan eksikleri görmem.Zaten yaşarken de öyleyimdir, kusur bulmak, eksik yakalamak için yaşamam hayatı, öyle, olduğu gibi, geldiği gibi kabullenir ve yaşarım.
Film dedim de aklıma geldi, kitabı okurken gözümde hep film gibi canlandırdım, karakterleri bile koydum yerlerine, hangi sanatçı hangi kişi olabilir diye düşündüm, o zaman kitap film oldu benim gözümde.Keşke gerçekleşse bu hayalim.

Ben, bu tarz kitapLardan hoşlananlara, ayrıca gerçek dünyadan sıkılmış olanlara, bir "soluk" almak isteyenlere tavsiye ediyorum.Tam da yaprakların düşmeye başladığı, rüyaların mevsimi SONBAHAR'da...İyi okumalar, rüyasız ve kitapsız kalmayınız...

 
Toplam blog
: 98
: 742
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

Okuyan, gözlemleyen, yorumlayan, öğrenmeye ve öğrendiklerini uygulamaya çalışan; doğayı, insanları, ..