Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '19

 
Kategori
Sinema
 

Fatma Girik Hayranlığı

Bizim gençlik dönemi televizyonun  henüz olmadığı veya yeni yeni  başladığı döneme denk geldiğinden  sinema önemli bir sosyal eğlence ve alışkanlıktı. Zaten de başka yoktu. Ya maç, ya sinema.

Bu sebeple  Türk filmleri  oynatan , örneğin bizim yaşadığımız Kadıköy’de  Opera, Yurt, , Feza  Yeldeğirmeni  Özen sinaması gibi sinemalar altın devrini yaşamaktaydı...Yazlık sinemalar ayrı bir alemdi...

Sonu belli  olmasına rağmen özellikle indirimli halk  gününe ve matinelerine ilgi büyük olur, biletlerin karaborsa satıldığı dahi olurdu. Semtin  bilet karaborsacıları bile tanınırdı. Bilet bulamayan onlara giderdi...

Filmlerin, özellikle aşk filmlerinin mutlaka şarkısı olurdu. Zaten filmlerin  aktrist de mutlaka şarkıcı olurdu... Bu filmlerin şarkısı  da  mutlaka 45 lik plak olur ve onu da mutlaka Zeki Müren okurdu...

Artist veya aktristlere mektup yazıp, onlardan  imzalı kartpostallarını istemek  de bir gelenekti o zamanlar. Biz yaştakilerde bu kartpostallar isme yazılı, imzalı bu kartpostallar  bir yerlerde hala durur...

Herkesin bir sevdiği, hayranı olduğu bir aktrist veya artist vardı elbette...Türkan Şoray- Filiz Akın- Hülya Koçyiğit ve Fatma Girik  en popüler olanlarıydı. En çok onlar oynardı başrolde...

Ben Fatma Girik hayranıydım...

Bir dönem yine  sinema yıldızlarının  sahneye çıkarak bol paralar kazandığı, halkın da  bunlara ilgi gösterdiği dönemdi...

Bir Sabri amcamız vardı Kadıköy’de. Resmi,  kapalı bir pikapı vardı.. Doluşurduk 2-3 aile içine..  Akasaray Lunapark  Gazinosu  sahibi Osman Kavran  arkadaşıydı. Bu nedenle  gazinoda her program değiştiğinde önde masamız üstelik  yarı fiyatına ayrılırdı...

Fatma Girik gecenin assolisti idi ve sahnede ilk gecesiydi  o gece... Benim için rüya gibi bir şeydi...Daha gitmeden bir buket yaptırdım kendisine vermek için....

Ve buketi  kendine verdim...

Peki verdim de ne oldu?. Hiç...

Film artist Öndr Somer de ordaymış. Onun gönderdiğinin yanında bizimkisi  fare kuyruğu kadar kaldı ve Fatma da başladı  Önder Somer’e iltifatlara...

Anlayacağınız, Çiçek gitti karambola, hayranlığımız kaldı yadigar...

Ama olsundu...  Fato  benim hala sevdiğim, hala benim  hayali sevgilimdir...

NADİR KALBİNUR

13 OCAK 2019 

 
Toplam blog
: 465
: 918
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..