Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ekim '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Fazıl Say & Kawai konseri

Fazıl Say & Kawai konseri
 

Çakma'yım klasik konusunda çünkü son bir kaç yıldır klasik konserleri takip etmeye çalışıyorum... Daha önce ki yıllarda "Olmasa da olur" du...

Şimdi "Olmazsa olmaz'larım" arasında değil, ama klasik konserleri izleyip dinlediğimde kendimi buluyorum. Müthiş dinlendiriyor beni. Haz alıyorum.

Jazz konserlerindeyse kendimi daha özgür hissetmeye başlıyorum... Daha barışık oluyorum kendimle... Kısaca her iki müzik de beni iyi ediyor...

Beş-On yıl önce beni klasik veya Jazz konserlerin birine götürmek istese bahane bulur gitmemek için çeşitli yollar denerdim... Bugün Seda Sayan-Hülya Avşar-Gülben Ergen-İbrahim Tatlıses gibi ünlülerin konserlerine kimse götüremez beni...

Özellikle 324 yıllarında Bizanslılar tarafından yapılan Aya İrini Kilisesi'ndeki o otantik atmosfer içinde klasik konser izleyip dinlediğimde daha bir başka oluyor içim.

"Ha bu arada 23 Ekim tarihinde Aya İrini'de Şevval Sam'ın konseri var, ilgililerin dikkatine"... Dedikten sonra, gelelim geçtiğimiz akşam ki Fazıl Say & Ikuko Kawai konserine...

Cemal Reşit Rey salonunda 20.00'de başlayan konserde iki sanatçı da muhteşemlerdi... Dört yaşında piyanoya başlayan Say'ın performansı görülmeye değerdi... Piyanoyla konuşuyordu adeta dün gece... Konser'e ilgi, her zaman olduğu gibi çok yoğundu...

Kemanist Kawai'ye gelince, farklı yaratıcılığı ve piyano ile bütünleştirmeciliği müthişti... Sahne performansı benzersizdi... Japonya'lı sanatçı Kawai yalnızca Japonya'nın ünlü orkestralarıyla değil, Varşova Filarmoni Orkestrası ve dünyaca ünlü şef Chung Myung-Whim ile birlikte sahne alan sanatçı olduğu'nun da altını çizmek isterim...

Kısaca dün akşam ikisi de iyiydiler...

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..