Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Fazla kilolar eşittir et hamallığı!

Fazla kilolar eşittir et hamallığı!
 

Merhaba,

Kışın aşırı yemek yeme alışkanlıklarımızdan dolayı ailece kilo aldık.

En son 13 hazirandaki baskülde 81 kilo olduğumu gördüğümde, şok oldum ve radikal bir karar alarak kendime sınırlar koydum.

NELER Mİ YAPTIM?

1-Buzdolabına tesadüfen alarak rafa bıraktığım kekik suyunu ARİFOĞLU ETİKETLİ, sabahları bir duble bardak sıcak suyun üzerine bir ölçü koyarak içmeye başladım.

2-Gün içinde aklıma geldikçe büyük bardak ile sıcak su ve üzerine yarım limon sıkarak içmeye devam ettim.

Bu ne mi yapıyor, midede sıcak su 20 dk gibi uzunca bir süre kaldığı için tokluk hissini körüklüyor.

3-Yaşamımdan interneti çıkartmaya çalıştım.

4-Bloglardaki YAZARLIK ŞAİRLİK serüvenimi askıya almaya çalıştım.

5-Odamın neredeyse tamamını kaplayan koskoca bir koşu bandı alarak 6ya ayarlayarak her gün yarım saat yürüdüm.

6-Yaşamımdan beyaz ekmeği, kızartmaları, tereyağlı ve bol soslu lezzetleri soyutladım.

7-Domates, salatalık, marul, roka, havuç gibi vitaminleri bolca miktarda soframa davet ettim.

8-Karbonhidratları ölçülü kullandım ve proteinler ile yan yana getirmemeye çalıştım.

9-Soframdan doymadan kalkmaya çalıştım.

10-Karpuz, beyaz peynir yan yana son derece doyurucu oluyor öneririm.

11-Salatalara az miktarda zeytinyağ ve bol limon kulandım.

12-Zeytin, reçel, kolalı ve asitli içecekler, hamurlu tatlıların bulunduğu stantlara uğramadım.

13-Kolalı ya da konsantre içecekler yerine taze meyveler, az şekerli çay

EN ÖNEMLİSİ İSE İNSANIN KENDİSİNE VERDİĞİ KESKİN SÖZLER!

14-Akşam yemeklerine oturmadım, çok mecbur kalırsam da büyük bir kase yoğurdun içine kuşbaşı doğranmış salatalıklar ile aileme eşlik ettim.

15-Arada bir yoğurt içine keten tohumu atarak denedim.

16-Büyük su bardağı ile ölçerek her gün on bardak sıcak su...

17-Dün 8 temmuzdu ve bir dost yemeğindeydik, kendimi inceledim, acaba kontrolü elden yitirir miyim diye...

Ama hayır mucizedir, sadece 4 küçük dilim balık ve bolca su salata ile kalktım sofradan ekmeğe dokunmadım, çünkü kepek ekmeği değildi.

18-Kesinlikle hamurlu tatlıların yerine sütlü ve az şekerli sütlaç muhallebiler...


BEN GALİBA KENDİMLE SAVAŞMAYI BAŞARDIM,

Öfkelerde, sevinçlerde, isyanlarda, hüzünlerde, psikolojik tüm travmalarda YEMEK YİYEREK mutlu olmak gibi bir kötülüğü artık kendimden uzak tutuyorum dostlarım.

Bir önemli ayrıntı sizlere diyetisyenimden;

Boy ölçünüzün yarısı=BEL ÇEVRESİ.

Her fark fazla alınmış kilo olarak yüzünüze çarpan bir AYIPTIR UNUTMAYINIZ.

Bu ayıp da et hammallığıdır ayaklarınıza yüklenen.

Ne mecburiyeti var ki o bir çift ayağımızın onca kilo eti taşıtıyoruz o çelimsiz zavallı tabanlarımıza.

Sonra kalp, ha, mideyi hiç sormayın, fabrikalar gibi harıl harıl çalışıp yağ depolattığımızı anlayalım artık

Bu sözcükleri bana kapımdan uğrayarak kızan halaoğlum dr. Bülent Kızıltunç'dan işittiğimde çok ama çok içerlemiştim.

-KUZEN SEN KENDİNE NE YAPMIŞSIN BÖYLE dedi...

BU KARARIMI TETİKLEYEN ikinci faktör de Faruk mağazasındaki tezgahtarın,

-Bu bulüzün XXLı var mı? diye sorduğumda,

-Maalesef hanımefendi biz battal beden çalışmıyoruz diyerek kıkırdayarak bana bakmasından sonra kesin karar verdim.

Kızım dedim sen bu değilsin olamazsın. Bu mağazaya geleceksin ve 40 beden pantalon satın alacaksın, nedir 46 beden şalvarlar.

HİÇ YAKIŞIYOR MU ?

İşte kendimle olan kavgam, sizden gizlemden harf ve harf paylaştım. Belki sizlerden biri de faydalanır sağlığını düzene koyar diye yazdım.

Eğer yemek yiyerek keyif almaya başlamışsanız. Lütfen dikkat.

BEN BAŞARDIM İSTİKRARLI YAŞAMAYI...

Son bir ayrıntı daha unutmadan eklemek istedim sevgili dostlarım,

-YEŞİLÇAY içmeye başladım. Ve şu an 74 kiloyum.

Hızlı kilo vermek gibi bir hırsım yok, azim ve inanç ile sabır ile kendime olan inançlarımı kullanarak azar azar ideal kilo 60 a kadar gideceğim ve hep orada kalacağım.

Sevgiler...

NİLGÜN ÇAKICI/BURSA
 
Toplam blog
: 238
: 1468
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Bursa'dan bir milliyet okuru olarak, burada sizlerle olmak çok güzel. Bir ev hanımıyım, iki çocuk..