Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '08

 
Kategori
Felsefe
 

Felsefe yapma

Felsefe yapma
 

Mantık, seçme şansın varsa önemlidir.

Bazen de, seçme şansın olmadığını bildiğinde önemlidir.

Ev halkı televizyonda film izlerken bir ara kulağıma bu laflar geldi.

Hiç kaçışınız yok, havada felsefe kokusu var... Eliniz mahkum katlanacaksınız... Zaten de bayram bayram anamdan atamdan uzağım, dokunsanız ağlarım... O derece yani...

****

Aslında kulağa her iki teori de doğru gibi geliyor.

Tercih hakkın varsa mantığını kullanarak iyi bir seçim yaparsın...

Tercih hakkın yoksa mantığını kullanıp yeni çözüm planları üretilebilirsin...

Ne kadar gazoz ağacı laflar bunlar... Eskiden böyle şeylere inanırdım. İnsanın çaba sarfettiğinde bir şeyleri değiştirebileceğini düşünürdüm.

Şimdi mi?

Boşverin... Herşey olacağına varıyor. Hiçbir şey için kendinizi delice paralamaya değmez... Bırakın dağınık kalsın...

Bu bir umutsuzluk türküsü değil... Hayatta en zor kazanılan şey, yani tecrübe...

Hayat nasıl gidiyor?

Bilmem ben görmedim, geldi sessiz ve derinden gidiyor işte.

Senin hayatın nasıl gidiyor?

Ay çok güzel gidiyor. Üstünüze afiyet, Polyanna denen salak kızın bacısıyım da... Kuşlar, çiçekler, börtü böcek. Hayat bahane, herşey şahane...

****

enginde yavaş yavaş,
günün minesi soldu,
derdim bana arkadaş,
bugün de akşam oldu.

gölgeler indi suya,
kuşlar vardı uykuya,
gurbeti duya duya,
bugün de akşam oldu.

su uyur fısıldaşır,
gider yare ulaşır,
yolcu yolda yaraşır,
bugün de akşam oldu.

****

Olsun bakalım, her karanlığın bir aydınlığı varmış...

:)))))) Edison, sen bizim her şeyimizsin...

:) İyi bayramlar.

http://www.esmakahraman.com/felsefe-yapma/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..