Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '10

 
Kategori
Futbol
 

Fenerbahçe Beşiktaş derbisi sonrasında yaşananlar

Fenerbahçe Beşiktaş derbisi sonrasında yaşananlar
 

Derbiyi Kadıköy'de Fenerbahçe kazandı: FB:1- BJK:0

Derbi nasıl başladı? Derbi Alex in golü ile başladı. Bu gol özel ambiyansı olan stadta seyirci ile Fenerbahçe' yi daha fazla bütünleştirdi. İlk yarı inanılmaz 2 gol kaçıran Fenerbahçe takımı idi. Özellikle önce Guiza çok rahat pozisyonda kendisine yakışmayan bir vuruşla takımını golden etti. Sonrasında ise Alex altıpastan çok kolay bir golü Guiza' ya pas veriyim sevdasından kaçırdı. Bu iki golden biri atılsa, rövanşı en az 3-0 kazanan bir Fenerbahçe konuşuyor olurduk.

Maçın kader anları vardı. İlk yarıda kaçan bu iki gol ile Fenerbahçe, Beşiktaş'ın oyunda direnç göstermesini sağladı. Derbi öncesinde yazdığım bu gün saat 14.00 civarındaki blog yazımda hakemlerin maça tesir etmemesini diledim. Fakat hakem her nedense yan hakemler ile beraber son derece kötü bir yönetim gösterdi.

Bana göre, Guiza' nın ofsayt kesilen ilk yarıdaki pozisyonu ofsayt değildi. Aynı yan hakem 2. yarı İbrahim Üzülmez'in pozisyonunada ofsayt bayrağı kaldırdı ki, bu iki pozisyon ofsayt değildi. Kartlarda da hakem kötü takdir hakları kullandı. Wederson' a kırmızı kartı ağırdı. Darbeye maruz kalan kişi konuşur. İnsan olarak tepkisi normaldi. Hadi kart vereceksin sarı kart olmalıydı. Diğer iki kırmızı kart ise haklı olsa bile tansiyonun yükselmesine sebep olan kararlar neticesinde kırmızı ve sarı kartlar oluştu. Ayrıca Lugano' nun pozisyonu belki topu elle taşıdı diye belki penaltı olsa bile, bana göre Bilica' nın Uğur İnceman'a yaptığı hareket pozisyonunu kaybeden Uğur 'un kendisini yere bırakması penaltı olarak değerlendirildi.

Şİmdi bu kadar kolay bir maçta bile bu kadar hatanın olmasına bir anlam veremedim?

Fenerbahçe bu maçı kazanırken, aslında şunu gösterdi: Bu ligin klas takımlarından biri olarak, sakin olursam ve kadromda kilit oyuncular sakat olmasalardı; şu galibiyetle şu an puan farkı ile lider idim.. Beşiktaş ise oyunu bırakmayan bir takım hüviyetini gösterdi. Penaltı gol olsa idi, son dakikalarda oyun başka bir kimliğe bürünebilirdi.

Blog yazımda şu an yazdığım görüşlerde bana ait düşüncelerimdir. Herhangi bir spor kanalını izlemedim. Hatam varsa affola..

Fenerbahçe takımı geçen zor günlerde eleştiri yaparken blog yazımda şuna vurgu yapmıştım: Fenerbahçe' nin azda olsa şampiyonluk şansı vardır. Yalnız bu mucizenin gerçekleşmesi için derbileri kazanmak zorundadır... İşte bu mucize ile şu an şampiyonluğun en güçlü adayı Fenerbahçedir. Bursaspor ise sınırlı kadrosu ile eğer şampiyon olamazsa genede şampiyon kadar alkışı hak etmiştir.

Ligin boyu kısaldı. Bursaspor ALİ SAMİYEN' de Galatasaray ile bana göre özellikle öncelikle şampiyonlar ligine hangi takımın katılacağının belli olacağı bir maç oynayacaktır. Zira kaybeden takım çok şey kaybedecektir. Galatasaray klas kadrosu ile çok rahat kazanması gereken bir maç olacaktır. Eğer Bursaspor kazanırsa, Galatasaray ligin 3. veya 4. olacaktır ki, bu durum pek iç açıcı değildir. Bu maç sonrasında seyirci ile takımın önemli oyuncularının arası iyice açılacağı için, mutlaka Galatasaray bu maçı kazanmaktan başka şansı yoktur.

Ligin her geçen gün kalitesi artmaktadır. Hala eleştiri yapanlar, sezonu bir gözden geçirmelerini hatırlatarak, futbolun spor olduğunu, centilmenliğin kazanmak kadar önemli olduğunu vurgulamak isterim.

Sevgi ve SAYGILARIMLA... TOPRAK..

 
Toplam blog
: 146
: 842
Kayıt tarihi
: 14.09.08
 
 

Ben ticaretle uğraşan biriyim. Hobilerim arasında felsefe, sinema özellikle türk sineması, spor ö..