Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '07

 
Kategori
Otomobil
 

Fiat Albea...

Fiat Albea...
 

Fiat Albea almalı mı, almamalı mı ?

Koç Grubu tarafından Türkiye' ye getirilen ve Türk Otomobil Fabrikaları Anonim Şirketi (TOFAŞ) güvencesiyle satılan Fiat Albea hakkında pek de iyi yorum yapamayacağım. Aracı test ettim. Ve 10 üzerinden 4 verdim.

Aşağıdaki Yorum ve Eleştiriler Fiat Albea 1.3 cc Multjiet için geçerlidir.

Şimdi yorumumuza geçelim.


1. Vites elinizi koyduğunuzda sanki hemen geçiş yapacak gibi geliyor. Ancak hiç de öyle değil. Vites özellikle tam sollama yapacağınız zaman geçmez oluyor.


2. Yol Tutuşu. Elbette belki karşılaştırılması en saçma bir örnek vereceğim. Ben Albea' dan önce Nissan Primera' yı da test ettim. Ancak Yol Tutuşta Japon Nissan' a 10 üzerinden 9 verirken İtalyan Fiat Albea' ya 10 üzerinden 3 verebilirim. Bunu kafamdan uydurarak söylemiyorum tabii. Her ikisini de normal şartlarda test ettim. Albea' nın direksiyonu, 30 km/s hızla giderken de 100 km/s hızla giderken de aynı hassasiyette. Yani 100 km/s hızla giderken dahi çok hafif. Bir dokunuşta, araç takla atacak gibi. Ancak Nissan Primera' da araç hızlandıkça direksiyon sertleşiyor. Ve bu özelliği de yol tutuşunu önemli derecede yüksek kılıyor.


3. Güç & Performans : Elbette 1.2 ve 1.3 şeklinde motor seçenekleri bulunan bir otomobilden fazla bir güç ve performans beklemek yanlış . Yani, 1.3 motorlu bir Albea' dan 1.6 motorlu Primera gücü beklemek doğru değil. Ancak yine de 1.3' de olsa, aracın dizel olması sebebiyle biraz performanslı olması beklenir. En azından hızlı kalkması ve birden devir alabilmesi gerekir. Evet, Albea' da devir alma sorunu var. Benim test ettim Albea 2006 Comfort' du. Ancak, iç görünümü güzel olmasına rağmen sürücüyü şaşırtan performans alınıyor. "İç görünüm ile performansın ne ilgisi var" dediğinizi duyar gibiyim. Genellikle güçlü, performanslı araçların fiyatları biraz yüksek olur. Ve fiyatı yüksek olan araçların da iç görünümü güzel olur. Ancak bu araç hem değerine göre ucuz hem de iç görünüm (ön konsol, direksiyon vs.) olarak güzel dizayn edilmiş.


Neyse bu yorumumuzu da burada sonlardırmandan önce Fiat yetkililerine seslenmek istiyorum. Tamam sizlere teşekkür ediyoruz ki, şirketler için ucuz bir araç üretmişsiniz. Ancak lütfen hiçbir fiat aracı için, televizyon ve gazete reklamlarında "aile aracı" diye bir tabir kullanmayınız. İçeride kendi sesimizi dahi duyamadığımız bu aracı bir şirketlerde kullanmayı tercih ediyoruz. Ayrıca belirtmek isterim ki, bu yorumların(eleştirilerin) hiçbiri Koç Holding (OtoKoç) için yapılmamıştır. Teşekkürler…

 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..