Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '14

 
Kategori
Sinema
 

Filmle birlikte ortaya karışık. "Tutku Günlükleri"

Filmle birlikte ortaya karışık. "Tutku Günlükleri"
 

Bu aralar yeryüzüyle ilişki durumum karmaşık. Aklı bi karış havada derler ya hah o söz şu sıralar bana. Ayaklarım yere basmak istesede aklım "hava iyidir" diyor. Etrafıma bakıyorum  güzellik  gökyüzünde. Geceleri ayda,yıldızlarda gündüzleri güneşte, bulutlarda hatta hava raporlarında yağmurlarda, karda... Derken denize bakarken buluyorum kendimi. Sadece mavi o bile gök sayesinde. Deniz renksiz desek ya. Herşey içiçe zincir misali birlikteyken güzel. Doğa kendi kendine hem işlevsel olup hem de göze hitap ederken insanoğlu estetiği göremez oldu. İşlevsel olmak, idare etsin yeter oldu. Artık pahalı olan göze güzel geliyor. Güzelliğe paha biçiliyor. Hani güzellik görecelikti. Hani herkes güzeli farklı görebilirdi. Pardon hala göreceliydi değilmi.:) Düşünürler, "hayata farklılıklar güzellik katar" derken rüküşlüğü kastektiklerini sanmıyorum. Hele ki gürültüyü müzikle, her görüntüyü resimle nitelendirdiklerini düşünmüyorum.  İhtiyacın ötesinde, renklensin, hafif lezzet katsın, gözümüz şenlensin, gönlümüze değsin diye değilmidir sanat. Örneğin yemeğe bile baharat katarken kararında ekleriz ki tadı leziz yerine ezik olmasın diye. Sanatı tanımlarken ihtiyacın ötesinde demiştim ya geri aldım sözümü meğer ruhumuza ihtiyaçmış estetik. Tadı güzel bile olsa yemeğin şekli bozuksa aç bile olsak yemek için düşünmezmiyiz. Düşünürüz elbet fiyatı yoksa tabii. Görecelikte herşey dahil. İş ve özel hayatta  prezantabl olmak mübah.

Ne alaka diye düşünenler olabilir. Ama baştan kafam karışık diye belirtmiştim. Tutku Günlükleri Orjinal adıyla The Rum Diary ünlü yazar Hunter S. Thompson'ın aynı adlı romanından uyarlanmış bir film. Yönetmen ve Senaryo, Bruce Robinson 2011 ABD-PortoRico yapımı filmde  johnny Depp başrolde olmak üzere Amber Heard, Amaury Nolasco, Aeron Eckhart, Givoanni Ribisi oynamıştır. Yapımcı, Johnny Depp, Graham King'dir. Dram,Komedi kategorisinde film hakkında ehhh diyorum. Gazateci Paul Kemp (Johnny Depp) çalışmak için New York'tan PortoRico' ya gelir. Yaşadıkları anlatılır. Johnny Depp için izlenir. Zaten johnny'e bakmaktan filmi anlarsanız şanslısınız. AAA Kıskanmayın! Adam yakışıklı.:) Filmi, yönetmen adeta rom içerek çekmiş dedirtiyor. Nerelerden nasıl rant sağlanır. Halk üzerinde nasıl bezdirme politikası uygulanır gibi espriyle karışık ekonomiye el atan kapitalizmin yansıttıklarını izleyiciye aktarıyor.

Hatta bir diyalogda Poul Kemp soruyor;

- Öyle çok otel var ki denizi göremiyorum.

- Sende otelde kal.

- Deniz için paramı ödeyeyim diyor.

Suya ve havaya para ödeyeceğimizi 30 yıl önce söyleseydik millet gülerdi. 30 Yıl sonra kimbilir nelere para ödeyeceğiz. İnşallah para yemek zorunda kalmayız.

 
Toplam blog
: 93
: 565
Kayıt tarihi
: 01.07.06
 
 

Sanatla ilgileniyorum. Işık olan yerde zaten beyaz vardır. Karanlıkta kalanlar siyahtır. Renkler ..