Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '16

 
Kategori
TV Programları
Okunma Sayısı
429
 

Final Yapması Beklenen Diziler !

Final Yapması Beklenen Diziler !
 

Bazı diziler için tehlike çanları çalmaya başladı !


Son günlerde diziler birer , birer reytinglerinin düşük olması nedeni ile final yapmaya başladı. Sektörde şuan final yapması yakın olan birçok dizi var.

Dizilerin son yıllarda bu kadar çabuk final yapmasının nedenleri: Türk dizi sektörü son yıllarda çok kalitesiz işler yapıyor. Özellikle sektör dışı olan tiyatro asıllı ya da konservatuarlı olmayan çeşitli mankenlik yarışmalarından gelme insanları oyuncu diye izleyici karşısına sunuyorlar ve 18 yaş altına hitap eden klişe ve her biri bir diğerinin klonu olan ergen dizisi diye tabir edebileceğimiz vasat diziler yapıyorlar. Türk senaristleri de zaten özgün hikaye yazamıyorlar ve uyarlama yapıyorlar. En acısı da uyarlama iş yaptıkları halde bazı yapım şirketleri ve senaristler başka dizilerden özellikle geçmişte iz bırakmış dizilerden sahneler kopyalıyor bu gerçekten içler acısı bir durum. Sektörde son zamanlarda dizi süreleri ise 140-150 dakika civarında bunun en büyük nedeni ise 18 yaş altı olan romantik komedi dizileri 2014 Nisan ayından sonra bu tür diziler piyasaya ardı ardına girdi ve ilk olarak dizi sürelerini bu tür diziler uzatmaya başladı daha sonrasında ise tüm diziler yavaş , yavaş sürelerini uzattı şimdi bir dizi 140 dakika civarı sürüyor ortalama bu da gerçekten kaliteyi önemli ölçüde düşürüyor.

Birde şu var Dram dizileri 90 dakika olmalı ve asla 80-90 bölümü geçmemeli öte yandan Romantik Komedi dizileri ise 60 dakika olmalı ve 25 bölümü geçmemeli özellikle bu tür sürdürülebilir bir tür değil zaten ülkemizde 3. Sınıf bile diyemeyeceğimiz vasat romantik komedi dizileri çekiliyor ve hepsi 20-25 bölüm sonra daha da saçmalıyor ve bu tür diziler kendi içinde tekrara düşen ve benzerlerinin birer klonu gibi olan işler umarım dizi sektörü artık kendini toparlar ve ekranlarda her yönü ile iyi projeler izleriz özellikle sektör dışı oyuncuların yeteneksiz mankenlerin yıllarca emek veren tiyatro sahnelerinde alın teri döken onca güzel yetenekli insan varken sektöre sokulmasına karşıyım. Yapımcılar yapmayın yani hem o insanlara saygısızlık hem de izleyiciye biz ekranda oyuncu görmek istiyoruz mankenden devşirme vasat oyuncuları değil her şey dış güzellik değil artık bunu anlayın ve sırf genç izleyici izlesin diye bu tür saçma diziler ve yeteneksiz oyuncuları almayın sektöre.

Türk dizi sektörü şuanda ağır bir şekilde batıyor bu batış yeni değil son 3-4  senedir sürüyor ve özellikle 2014 Nisan ayı sonrası hızlandı. Türk izleyicisi de bıkmış zaten bu vasatlıktan yabancı dizileri izliyor artır. Umarım kanallar ve yapımcılar aklını başına alır ve biz ekranda sadece iyi oyuncuları ve kaliteli işleri izleriz… Son zamanlarda kendini oyuncu sanan ve ortalıkta gezen insanlar var oyunculuk bir sanattır öyle bir mankenlik yarışması ile sektöre paraşütle iner gibi inen bayan ve erkek oyunculara şunu söylüyorum siz sanatçı değilsiniz iyi oyuncu değilsiniz siz anca dizilerde figüranlık yapabilecek insanlarsınız…

Gelelim final yapması beklenen dizilere işte bitme ihtimali olan diziler :

1 – Aşk Yeniden ( Fox Tv )

Fox tv özellikle son 2 senedir falan prestijli işler yapamıyor fazla , sürekli genç kitleye hitap eden vasat romantik komediler yapıyor. Aşk Yeniden ilk başlarda biraz farklı bir iş gibi girmişti sektöre ama bölümler geçtikçe çok vasatlaştı. Şuanda dizi klişenin dibine vuruyor ve 3. Sınıf Amerika komedisi bile diyemeyiz o kadar kalitesizleşmiş durumda. Dizinin reytingleri ise şu sıralar yere çakılmış durumda. Dizinin yakın zamanda final yapması bekleniyor tabi toparlayamazsa ki bence toparlayamaz bence bitirsinler diziyi daha fazla saçmalamadan…

2 – Güneşin Kızları ( Kanal D )

Kanal D nin yazın rakipsiz ortamda başlattığı dizi yeni sezon başlayınca reytinglerde büyük bir hızla düşmeye başladı. Şahsen kanal D diziyi normalde 3-4 ay önce bitirmişti ama kanalın elinde yayına sokmaya hazır işi yoktu. Dizi son zamanlarda reytinglerde büyük bir çöküş yaşıyor ve kanalına büyük zarar ettiriyor. Şahsen Güneşin Kızları çok sapkın konuları işleyen bir dizi reyting için her türlü rezilliği yapıyorlar ,  özellikle çocuk gelinlere karşı çıkılan ülkede liselilerin dizide özendirici bir biçimde evlendirilmesi ise gerçekten kendini bilmezlikti.Buradan diziyi kınıyorum… Kanal D yakında yeni dizilerini yayına sokacak Güneşin Kızları dizisinin 1 ay içinde final yapması bekleniyor belki de daha erken dizi son zamanlarda zaten çok kalitesizleşti büyük oranda izleyici kaybediyor… Final haberi her an gelebilir…

3 – Gecenin Kraliçesi ( Star Tv )

Çok büyük bir bütçe ile çekilen Meryem Üzerlinin dizisi Star Tv ye çok büyük zarar ettiriyor dizi reytinglerde yerlerde sürünüyor resmen. Meryem Üzerlinin belgeseli yapılmış hatta kanalda 3 yıl aradan sonra geliyor son 3 gün son 2 gün şeklince reklamlar yapılmış ve Murat Yıldırıma resmen saygısızlık yapılmıştı. Ayrıca Seçkin Özdemir’in Acı Aşk adlı dizisinin konusunu yasal hakları olmadıkları halde çalmış ve Seçkin Özdemir’in ahını almışlardı. Meryem Üzerli hak yenen bir işte yer almayacaktı bence sonu böyle olur işte. Ayrıca Meryem Üzerli iyi Türkçe konuşamayan biri üstelik ülkemizde Muhteşem Yüzyıl’ dan başka dizide rol almadı. Bu abartı nedir diyorum madem çok iyi yaşadığı ülkede oyunculuk yapsaymış işte yabancı ülkede bir şey olamayan soluğu Türkiye de alıyor sağ olsun bizim sektörde abartıyor bu insanları… Gecenin Kraliçesinin çok yakın zamanda final yapması bekleniyor…

4 – Muhteşem Yüzyıl : Kösem ( Star Tv )

Gelelim asıl bombaya Star Tv nin çok büyük bir bütçe ile çektiği dizi reytinglerde çok başarısız oldu dizi reyting listelerinde ilk 10 sıralamasına bile giremiyor artık. Bunun en büyük sebebi yanlış kadro yanlış bir senaryo. Özellikle ben Ekin Koç gibi bir ismin o diziye neden alındığını çözemedim. Sektörde onca yetenekli tiyatrocu insan varken… Ekin Koç kesinlikle o role olmadı ki zaten baştan belliydi. Şirket acaba ne düşündü Ekin Koç gibi üst düzey oyunculuk yapamayan birini bu kadar yüksek bütçeli bir işin başrolüne alırken bir anlam veremedim… Dizi şuanda kanalına çok büyük zarar ettiriyor dizi için yaklaşık 10 bölüm sonra  final yapacak diye haberler çıkmaya başladı bile zaten Dış pazara da satılan bir işti Kösem ve dış sektöre rezil olmamak için bile bitirebilirler diziyi yani o derece kalitesiz şuanda… Kösem de yakında Final yapması beklenen diziler arasında…

5 – Kış Güneşi ( Show Tv )

Şükrü Özyıldız ve Aslı Enver’in başrollerinde olduğu dizi başlayalı çok uzun bir süre olmadı ama şuanda reytinglerde çok ciddi anlamda başarısız ve Endemol imzalı bir iş yani bütçesi yüksek bir iş kanalına düşük reyting alınca büyük zarar ettirir… Kış Güneşi de final haberinin gelmesi beklenen dizilerden… Tabi hala şansı var kendini toparlayabilir ama zor gibi… Aslı Enver için üzülüyorum çok üst düzey bir oyuncu ama çok şanssız dizileri erken bitiyor son zamanlarda… Umarım dizi az toparlar da bir süre daha Aslı Enver gibi kaliteli bir oyucuyu izleriz…

 

AyrıcaEve Dönüş , Evli ve Öfkeli  , Aile işi , Çifte Saadet adlı dizilerinde Final yapması yakın gibi Final haberleri gelmeyen ama Final yapması beklenen diziler bunlar… Bakalım önümüzdeki günlerde neler olacak bekleyip göreceğiz…

Çetin Kaya

Twitter/FankafaCetinn

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 449
Toplam yorum
: 14
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1496
Kayıt tarihi
: 31.01.14
 
 

Şuanda Turizm İşletme Fakültesinde okuyorum.Endüstri Teknik Ve Meslek lisesi mezunuyum. Ufak mana..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster