Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '10

 
Kategori
Aile
 

Futbol, Kadın Ve Anne Olmak!

Futbol, Kadın Ve Anne Olmak!
 

Hayatım boyunca, sporla aram pek olmamıştır. Hele de futbolla:). Tuttuğum takımı sorsalar sadece cevaplamak adına "Fenerbahçe" demekten öteye gidemeyen de bir futbol kültürüm vardır. Ta ki, oğlumun dünyaya gelip konuşmayı öğrenmeden, yaşıtları çizgi film izlerken onun tüm spor programlarını izlediğini fark edene kadar. Öyle mutlu oluyordu ki spor müsabakalarını izlerken, ligleri takip ederken...

4 yaşında fark ettim ki, ritmik saymaları öğrenmiş. Nasıl mı? Basketbol maçlarını izlerken :). İlk anladığım zaman ben de çok şaşırmıştım. Birgün odasında birlikte basketbol oyunuyorduk sözde bende saymayı öğrensin diye topun her potadan geçişinde "oğlum bak 1 oldu işte şimdi de 2 diye " devam ederken konuşmama, söze girdi "hayır anne şimdi 4 oldu" . Kendimi paralıyorum, " oğlum 1 ve 2 "... "Hayır anne 4, sen önce 1 lik bir atış yaptın sonra 3 lük bir atış yaptın ve 4 sayın oldu!". Spor özürlü ben baktım basketbol kurallarına benim minik oğlum doğru söylüyor:).

Gelelim fubol serüvenimize, 7 yaşında futbol okuluna gitmeye başladı, şuan 10 yaşında ve halen hafta sonları gidiyor. Tabi bende, aman Allah ım ne keyifliymiş, antremanlarını, maçlarını izlemek. Kaçan gollere hayıflanmak, tezahurat yapmak, diğer velilerle maç krtiklerini yapmak, iyi oynayanları yorumlamak vs.

Fakat işin kötü tarafı sizin gözünüzde halen bebek olan oğlunuzun zaman zaman o koskoca yeşil sahada yere düşmesi. Onu yerde gördüğüm zaman bikaç kez sahaya dalmıştım:). Antrenörlerinin ikazları ve oğlumun bu davranışım yüzünden kızgınlığına nail olduktan sonra bıraktım...

Ben de zaman içerisinde profesyonel bir futbolcu annesi oldum. Artık hemen hemen tüm spor dallarının kurallarını biliyorum, Avrupa Futbol Ligi dahil tüm ligleri takip ediyorum. İstersen etme el mahkum:), ev de başka sohbet konusu olmaz evin küçük erkeği sayesinde.

Evimiz de çocuklarımla birlikte maç izlemek, hafta sonlarımızın en büyük keyfi oldu. Malum futbol maçlarında ki görmekten rahatsız olduğumuz sahneler dolayısyla gidemesek te stadlara, evim den rahatı yok mantığı ile futbol zevkimizi tv den besliyoruz. Yalnız basketbol maçlarına fırsat buldukça gidiyoruz, laf aramız da futbol severler kızmasın basketbol salonları daha elit geliyor bana...

Sonuçta rekabet ve kazanma duygusunu geliştiren sağlıklı yaşamamızı sağlayan sporun tüm dalları güzel. Hem oynamaya hem de seyretmeye değer diye düşünüyorum... Yalnız şunu da belirtmek gerekir ki çocuklarım büyüdükçe, kendime hergün şunu söylüyorum "ONLARDAN ÖĞRENECEĞİM DAHA ÇOK ŞEY VAR!" :).

Mutlu ve sağlıklı kalın...

 
Toplam blog
: 85
: 1590
Kayıt tarihi
: 23.11.10
 
 

Yaş otuzbeş yolun yarısı eder demiş üstad demesine ama, benim yapacak çok şeyim var:)! Anneyim, e..