Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Gazeteler, Hanefi Avcı’nın tutuklanmasını nasıl verdi?

Gazeteler, Hanefi Avcı’nın tutuklanmasını nasıl verdi?
 

Orhan Pamuk, “Yeni Hayat” romanına, “Bir roman okudum hayatım değişti” cümlesiyle başlar. Okur için değişik, ilginç bir giriş olmalı!

Hanefi Avcı’nın tutuklanmasını duyan okurlar/ yurttaşlar da, kuşkusuz, şöyle diyeceklerdir:

“Adam, bir kitap yazdı başına neler geldi!”

Sanıyorum, Hanefi Avcı’nın “Haliç’te Yaşayan Simonlar” kitabını, okumayan demeyeyim, bilmeyen yok.

Kitap, 2010 yılın en “ses getiren” kitabı...

Hanefi Avcı,
dün “Devrimci Karargâh Örgütü’ne yardım” iddiasıyla, önce gözaltına alındı, ardından tutuklandı. Tutuklanması da, “Haliç’te Yaşayan Simonlar” gibi kamuoyunda yankı buldu.

Gazeteler, Hanefi Avcı’nın tutuklanmasını nasıl bakıyor?

Gazetelerden, “Hanefi Avcı’yı hapse attılar” üst başlığı atan Gözcü, ilk sayfayı tümden Avcı’ya ayırmış.

Öbür gazetelerin haberlerini üç başlık altında toplayabiliriz.

İlk sayfada yer alan haberin başlıkları:

Haliç’ten Paşakapısı’na (Akşam)

Hanefi Avcı gözlatına alındı
(Evrensel)

Hanefi Avcı tutuklandı (Posta)

Avcı’ya ‘terör’ tutuklaması
(Sabah)

Hanefi Avcı tutuklandı (Star)

Avcı tutuklandı
(Yeniçağ)

Üst başlıkta yer alan haberin başlıkları:

Avcı’ya terör sorgusu (Bugün)

'Tutuklandım, haklılığım anlaşıldı' (Milliyet)

Avcı, “karargâh”tan tutuklandı (Radikal)

Terörist ‘avcı’sına terörist suçlaması
(Vatan)

Terör örgütüne yardım ve yataklık suçlamasıyla tutuklandı (Zaman)

Haberi başlıktan veren gazeteler:

Cemaat gözaltısı (Birgün)

(Emniyet içindeki cemaat yapılanmasını anlatan kitabıyla gündeme oturan Hanefi Avcı, Ankara’da gözaltına alındı. Avcı’ya göre gözaltı gerekçesi ‘bir cemaat operasyonu’)

Avcı’ya tutuklama (Cumhuriyet)

(“Haliç’te Yaşayan Simonlar” kitabıyla tartışma yaratan eski Eskişehir Emniyet Müdürü Hanefi Avcı, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yürütülen “Devrimci Karargâh Örgütü” soruşturması kapsamında tutuklandı. “Terör örgütüne yardım” ve “Soruşturmanın gizliliğini ihlal”le suçlanan Avcı, “Tutuklama kararı çıktı, haklılığımız anlaşıldı” dedi. Emniyet Müdürlüğü’nden “zorla” alındığını söyleyen Avcı, “Bu bir cemaat operasyonu” ifadesini kullandı. Avcı’nın savcılıkta hiçbir belgeyi imzalamadığı öğrenildi.)

Avcı avlandı (Güneş)

(Kitabıyla olay yaratan emniyet Müdürü Hanefi Avcı, “terör örgütüne yardım” suçlamasıyla tutuklanarak Paşakapısı Cezaevi’ne gönderildi)

Simon tutukland
ı (Habertürk)

('Haliç'te Yaşayan Simonlar' kitabının yazarı Emniyet Müdürü Hanefi Avcı, Devrimci Karargah Örgütü soruşturmasında savcıda sustu, mahkemede iddiaları reddetti. Avcı cezaevine konuldu.)

İstanbul'a Avcı seferi (Hürriyet)

('Haliç'te Yaşayan Simonlar' kitabını yazan Hanefi Avcı, 'Devrimci Karargah Örgütü soruşturması'ndan gözaltına alınıp tutuklandı. 'Basına konuşacağım' dediği saatlerde uçaktaydı.)

Hanefi Avcı tutuklandı (Milli Gazete)

(Eskişehir eski emniyet Müdürü Hanefi Avcı, Devrimci Karargâh terör örgütüne yardım ettiği gerekçesiyle, İstanbul Nöbetçi 14. Ağır Ceza Mahkemesi’nin verdiği kararla tutuklandı. İstanbul Başsavcılığı geçen hafta ifadeye çağırdığı Avcı, savcılığa gitmemiş, bunun üzerine savcılık, “yakalanma kararı” çıkartmıştı)

Kitaptan mı örgütten mi
(Taraf)

(Ünlü polis şefi Avcı, Devrimci Karargâh Soruşturması’nda “örgüte yardım”dan tutuklandı. Avcı kitabı nedeniyle hedef seçildiğini söyledi: Bu cemaat operasyonu)

Avcı tutuklandı (Türkiye)

(Emniyet Müdürü Hanefi Avcı, PKK uzantısı “Devrimci Karargâh” örgütüne yardım etmekle itham ediliyor)

Avcı tutuklandı
(Vakit)

‘Devrimci Karargâh Örgütü’ soruşturması kapsamında hakkında yakalama kararı çıkarılan eski emniyet Müdürü Hanefi Avcı, Ankara’da gözaltına alınarak İstanbul’a getirildi.”Terör ögütüne yardım” ve “dışarıya bilgi sızdırma” suçlamalarıyla gözaltına alınan Avcı, sorgulandı. Savcının sorularına cevap vermeyen Avcı, sevkedildiği mahkemece tutuklanarak Paşakapısı Cezaevi’ne gönderildi.)

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..