Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '13

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi İşletme Böl. Prf. Fatih Coşkun Ertaş ile kişisel gelişim üzerine..

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi  PROF.DR FATİH COŞKUN ERTAŞ” Her üniversite öğrencisi kişisel gelişimi önemsemeli, özellikle işletme öğrencileri ”

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim üyesi Prof.Dr. Fatih Coşkun Ertaş,öğrencilerin çok zaman yapmadığı kişisel gelişim dergileri okuyarak ve okumayı seven öğrencilere de bu dergileri armağan ederek  onların kişisel gelişimi önemsemelerine ön ayak oluyor. Öğrencilerinin sosyal insan olmaları için çaba harcıyor. Onunla Kişisel Gelişim üzerine konuştuk.

SORU-  Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okullarda okudunuz ve nerede çalıştınız bugüne kadar.?

FATİH COŞKUN ERTAŞ -Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden lisans eğitimimi alarak mezun oldum. Daha sonra yine aynı üniversitede Muhasebe ve Finansman Bilim Dalında yüksek lisans ve doktora eğitimimi tamamladım. Ardından Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümüne öğretim üyesi olarak atandım. Halen aynı bölümde profesör olarak görev yapıyorum. Akademik çalışmalarımın yanı sıra uygulama ile de ilgilenerek özellikle çeşitli şirketlerde ve kurumlarda danışmanlık hizmetleri sundum ve çok sayıda seminerler verdim. Ayrıca, mesleki faaliyetlerimin dışında, çeşitli mesleki ve sivil toplum kuruluşlarında görevler alarak toplumsal hayatımıza katkı sağlamaya çalıştım.

SORU- Bunca sene Üniversite Hocasısınız sizce Kişisel gelişim nedir?

FATİH COŞKUN ERTAŞ-Kişisel gelişim bir kişinin ilköğretim hayatı ile başlayan, üniversite öğrenciliği ve sonrasında meslek hayatı ile devam eden uzun bir süreç. Kişisel başarı tamamen buna bağlı. Başlangıçta kişisel gelişimin önemini kavrayan bir insan beraberinde başarıları da daha üstün bir şekilde elde edebiliyor. Bu yüzden eğitimin her aşamasında kişisel gelişim çok önemli.

SORU- Üniversite öğrencileri kişisel gelişimi önemsemiyorlar genelde bu onlara ne kaybettiriyor?

FATİH COŞKUN ERTAŞ- Üniversite öğrencilerinin kişisel gelişimi önemsemediklerini tam olarak söyleyemeyiz. Ancak kişisel gelişimi önemseyip bu konuda kendi gelişimi için gerekli çabaları gösteren bir öğrenci doğal olarak diğer öğrencilerden öne geçiyor. İş hayatında üstün başarı sağlamış ve geçmişte üniversite öğrenciliğinde kişisel gelişimi önemsemiş örnek çok insan var. Ancak tabiî ki bütün üniversite öğrencileri için bunu söylemek zor.

SORU -Kişisel gelişimi önemsese ne kazanırlar genelde? .

FATİH COŞKUN ERTAŞ- Üniversite eğitimi mesleki temel eğitimin yanı sıra kişinin kendini geliştirmesi için önemli bir fırsat. Gerek okuduğu üniversitedeki fiziksel ortam gerekse almış olduğu dersler bu gelişime katkı sağlayan faktörler. İşte bir öğrenci bu faktörleri iyi değerlendirerek başarıya ulaşabilir. Bu yüzden kişisel gelişimi önemsemiş bir öğrenci geleceğini şekillendirmede önemli kazanımlar elde edebilir.

SORU- İşletme öğrencileri için Kişisel Gelişim neden önemli?

FATİH COŞKUN ERTAŞ- Kişisel gelişim her üniversite öğrencisi için önemli olduğu kadar özellikle işletme eğitimi alan öğrenciler için de oldukça önemlidir. İşletme bölümü mezunlarının temel iş imkânı özel ve kamu sektöründe oldukça geniş bir alana sahiptir. Bu durum çak fazla iş imkanı anlamına gelse de çok sayıda mezunun olması nedeniyle beraberinde rekabeti de getirmektedir. Dolayısıyla, böyle bir rekabet ortamında kişisel gelişimine önem vermiş ve bu yönde kendini geliştirmiş bir öğrenci hem özel hem de kamu sektörde hedeflediği başarıyı elde edecektir.

SORU-  Başka söylemek istediğiniz hususlar nelerdir.

FATİH COŞKUN ERTAŞ - Ben bir fakülte veya bölüm ayırmaksızın bütün üniversite öğrencilerinin kişisel gelişimlerine ayrı bir önem vermelerini önemsiyorum. Kendilerine bir hedef koyarak amaçlarına ulaşmak için mutlaka özel çaba ve çalışmalarını sürdürmelerini şiddetle tavsiye ediyorum.

 Turan Yalçın-Tokat

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..