Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi tarih Bölümü Öğrencisi Hanifi Kaya ile öğrenci yaşamı üzerine soohbet..

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ HANİFİ KAYA “ GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ ZATEN GELİŞİYOR YENİ BÖLÜMLER İLE”

SORU- Selamlar Hanifi Tokat’a Üniversite okumak için gelmenden dolayı tebrik ederiz. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

HANİFİ KAYA- Ben Hanifi KAYA Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Tarih bölümü 1. Sınıf öğrencisiyim. Memleketim Hatay. İlköğrenimimi Sebenoba Köyünde, liseyi Antakya Lisesinde okudum. Lisede yatılı pansiyonda kaldım.

SORU- Neden Tokat’ta Tarih okumak istediniz? Bu bölümü yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?

HANİFİ KAYA- YGS ve LYS puanımın yeterli olması münasebetiyle, Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrenciler için iyi bir eğitimin olması beni etkilediği için bu Üniversiteyi seçtim. Tarih okumayı seviyorum. Çocukluğumdan beri tarihi olaylara ve Tarih yaşantılarına hep ilgi duymuşumdur. Bu yüzden tercihlerimin hepsini Tarih olarak yazmıştım. Bu bölüme geldiğim için mutluyum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu gelişim çabanıza bakışı nasıl?

HANİFİ KAYA- Biz 8 kişilik bir aileydik. Benden büyük 3 ablam, benden küçük 3 kardeşim var. En küçük ablam taşımalı eğitimi ortaokul tamamladı. Diğer iki ablam ise maddi imkansızlıklardan dolayı okuyamadılar. Ailede okuyan 3 kişiyiz. Erkek Kardeşim Mustafa Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Hemşirelik Bölümünde okuyor. Kız Kardeşim Hamiyet ise Yayladağı Kız Teknik ve Meslek Lisesinde ikinci sınıf öğrencisi olarak devam ediyor. Annem ve babam çiftçilik yapıyor. Köyde yaşıyoruz. Başta annem ve babam olmak üzere eğitimimdeki en büyük desteği amcamdan gördüm. Ona buradan çok teşekkür ediyorum. Annem ve babamın ve kardeşlerimin desteklerine de çok teşekkür ediyorum.

SORU- Kitap okumaktan hoşlanır mısınız? Kitap okumak sizlere bugüne kadar neler kazandırdı?

HANİFİ KAYA – Evet kitap okumayı seviyorum. Elimden geldiği kadar boş zamanlarımda kitap ve dergi okuyarak geçiriyorum. Kitap okumak insana düşüncelerini ve kendini geliştirme açısından çok yararlı oluyor. Okumak kendini ifade edebilmeyi ve düşünce kapasitesini geliştirmeye yardımcı olur.

SORU- Arkadaş sizce ne demektir. Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz?

HANİFİ KAYA- Arkadaş seçiminde genelde çok seçici değilimdir. Uygun ortamlarda çabuk arkadaş edinebilirim. Ancak kendime ve arkadaş çevreme zarar verecek kişilerden kaçınırım. Çevremdeki arkadaşlarım çok iyiler ve onları çok seviyorum. Hata yaptığım zaman beni uyarıyorlar. Yaptığım hataları düzeltmede bana çok yardımcı oluyorlar. Çevremdeki iki Yakın arkadaşım Sefer ve Musa bana her konuda destek oluyorlar. İyi arkadaşlarım her zaman benim yanımda olmuştur.

SORU- lise ve Üniversite arasında genelde ne gibi farklar gördünüz?

HANİFİ KAYA – Üniversite ve lise arasında sosyal aktiviteler, hoca öğrenci ilişkisi, çabuk çevre edinme olgunlaşma açısından büyük farklılıklar var. Üniversitede öğrenci kendini geliştirme açısından rahat olabilir. Lisede bu pek mümkün olmayabiliyor.

SORU- Memleketiniz ile Tokat arasında sosyal açıdan ne farklar gördünüz?

HANİFİ KAYA- Hatay sosyal gelişmişlik açısından Tokat’tan daha fazla tabii ki. Ancak Tokat’ta öğrencilere yönelik konferanslar ve etkinlikler az sayıda topluca pek fazla bir aktivite yapılmadığını gördüm. Genelde Üniversite ve çevresinde geçiyor sosyal etkinlikler.

SORU- Tarih biliminde nereye kadar gelişmek istemektesiniz?

HANİFİ KAYA- Bu bölümde yüksek lisan yaparak yükselmek istiyorum. Bunun için de elimden geldiği kadarıyla çalışıyorum. Ancak yeterli olmadığını da biliyorum. Şu an için pek yeterli değilim ama önümde koca 4 yıl var. Bu zaman zarfında kendimi ne kadar geliştirebilirsem o kadar iyi olur benim için.

SORU- KPSS yi nasıl buluyorsunuz? Bu konuda sizin alternatif önerileriniz neler?

HANİFİ KAYA – KPSS yi pek adaletli bulmuyorum. Açıkçası. Çünkü lisans eğitimcileri Matematik’’te çözmek zorunda bırakılıyor. Yeni sınav sisteminde yapılan değişiklikle düzeleceğini düşünüyorum. Bence yeni sistem daha iyi olacak gibi görünüyor bana.

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin ve bölümünüzün daha çok gelişimi için neler önereceksiniz ?

NHANİFİ KAYA- Üniversitemiz zaten gelişiyor. Yeni bölümler açılmaya devam ediyor. Ancak bölümümüzde formasyon kaldırıldığı için alımın az olacağını düşünüyorum. Bu bölümde okuyan arkadaşlar kendilerini ne kadar geliştirebiliyorlarsa o kadar geliştirmelerini tavsiye ederim.

Çok teşekkür ederim Hanifi, okul hayatında başarılar dilerim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..