Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '11

 
Kategori
Güncel
 

Gelincik

Gelincik
 

  • Haberi okuyunca, demekki hala güzel bir şeyler yaşanabiliyormuş dedim. İçime su serpildi, solan umutlarım yeşermeye başladı. Neye bu kadar sevindin diyeceksiniz? Biz kadınlar için yapılan her iş beni mutlu ediyor. Ankara Barosunun, şiddet gören kadınlar ve çocuklar için gelincik projesi ile kadınlarımıza tutacakları bir el uzatmış oluyorlar. Gerçekten güzel bir proje ile gündem oluşturdular. Ama gönül isterdi ki toplumumuzdaki kadınların haklarının böyle kurum ve kuruluşlar tarafından değil de; Eşleri, babaları, erkek kardeşleri tarafından korunup kollansalar daha iyi olmaz mıydı? 

  • Erkeğin egemen olduğu bir toplumda yaşarken, kadının itilip kakılması hor görülmesi kaçınılmaz oluyor. Bizi itip kakan erkekleri de bizler doğurup büyütüyoruz, bizler yetiştiriyoruz. Ama sonunda; o, emek verip yetiştirdiğimiz kişiler tarafından haklarımız çiğneniyor. Kendimizde suç göremiyorum. Toplumumuzdaki erkeklerin doğdukları andan itibaren içinde bulundukları görenekler onların böyle bir haklarının olduğu kanısına sahip olmalarını sağlıyor. Erkek yapar teorisine sahipler. Doğumdan itibaren başlıyoruz, onlara kızlardan farklı olduklarını hissettirmeye ve başarılıda oluyoruz. 

  • Hadi oğlum göster pipini amcana, teyzene diyerek başlıyoruz. Oğlumuzda ömür boyu pipi gösterme derdine düşüyor. Kimisi belki bu pipi olayının saçma olduğunu fark ediyor. Kimide ömür boyu dünyanın merkezinin pipisi olduğunu düşünerek yaşıyor. Abartma diyeceksiniz ama bu tecavüz ve taciz olayının failleri hala orda takılı kaldıklarını göstermiyor mu? Hiç hadi kızım göster şeyini diyen var mı? Daha altları bezli iken oğullarımıza, küfür öğretmeye başlıyoruz. Kodum mu oturturum diyen bir kız çocuğu görmedim ama erkek çocuk gördüm. Oğlunun kız arkadaşı olduğunda böbürlenilir, kızın erkek arkadaşı olduğunda kabullenilemez bir hata yaptığı anlatılır.Başımıza o.... kesileceksin diye bir sürü şiddete maruz bırakılır.Neden peki oğlumuz için aynı düşünceleri taşımıyoruz. Annelerin ve babaların nasıl hoşlarına gittiğini de bilirim. Okkalı bir kahkaha bunun delilidir. Kızımızı nasıl edep ve terbiye ile yetiştirmeye çalışıyorsak oğlumuzu da beyefendi olarak yetiştirmeliyiz. Kızımız için koyduğumuz kaideler oğlumuz içinde geçerli olmalıdır. 

  • Konuyu nerden nereye taşıdım değil mi? gelincikten nereye geldim. Hiç bir kadının veya çocuğun böyle gelincik durumuna düşmesini istemiyorum. Gelincik güzel bir kır çiçeği olarak kalsın, Kadınlarımızın haklarını yemeyelim yeter. Bu haklarımızı çiğneyip, gasp edenlerde Maalesef alnımızın teri ile yetiştirdiğimiz erkeklerimiz. Kadınlarımızın gelincik gibi solmasını istemiyorsak, önce onu inciten hoyrat ellere ve yüreklere eğitim verelim ki çiçeklerimiz solmadan, dünyamıza renk ve güzellik katmaya devam etsin. Gelincikler proje ile oluşturulan yuvalarda değil, kendi yuvalarında hayat bulup mutlu olsunlar. 

  • Benim naçizane fikrim önce erkekleri eğitelim, kadının sadece adının değil kendisinin de her şeyiyle onlardan eksik bir yanlarının olmadığını, onlara verilen ve tanınan haklara sahip olduklarını hatırlatalım. Sonuçta hepimiz insanız, erkeğin kadından, kadının erkekten üstün olma gibi bir hakkı yok. Birbirimizin haklarını çiğnemek yerine, birbirimize saygı duymayı öğrenelim. 

 
Toplam blog
: 173
: 568
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Kamuda çalışıyorum, dünyalar tatlısı üç tane yavrum var. Burda bulunmamın sebebi hayatı sizlerle ..