Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '12

 
Kategori
Teknoloji
 

Gelişmişlik göstergesi

Gelişmişlik göstergesi
 

Başarılı bir tablet projesi ile daha iyisini yaparız.


Türkiye ile ilgili 2023 ve 2050 fantezileri, bunları dile getirenlerin yaşları itibariyle özellikle ikinci tarihi görme ihtimallerinin düşüklüğü nedeniyle ilginç bir görüntü oluşturuyor. Türkiye’de sağcı ailelerin çocuklarının sola, soldakilerin de sağa kaydığı düşünüldüğünde tablo daha da güzelleşiyor.

Bir yandan insan yapısı şeyleri “ayet mi” diye yerden yere vurup diğer yandan kendisi ev ödevi veren hocalara saygı duymak opsiyonel olarak hala mümkün ama bana ne?

2050’de ne kadar gelişmiş olacağımızı görürsem ve o yaşta gördüğümü algılayabilirsem aktarırım ama benim söyleyeceğim şu: Yankee Group adlı uluslar arası araştırma kuruluşu, 2011 ile 2015 yılı arasını değerlendirip mobil uygulama indirmede zirvede yer alacak ülkelerin sıralamasını yapmış. “Mobil Uygulama İndirmede En Hızlı Büyüyecek 5 Büyük Pazar” listesinde Türkiye, Çin ve Hindistan’ın ardından yüzde 845 ile üçüncü sırada yer alıyor. Brezilya ve Rusya’yı geride bıraktığımız sıralamada ilk ikinin oldukça gerisinde bir büyüme sergileyeceğimiz görünüyor; sırasıyla yüzde 1332 ve 1172.

Buradaki datanın ulusal gelişmişlik düzeyi ile ilgili bir kriter olarak kullanılmasını öneriyorum. Uygulama kullanma bir gelişmişlik kriteridir çünkü;

1. İnternete bağlı olmayı gerektirir

2. Belirli bir araştırmayı gerektirir yani internetin yerlisi (native) olmanın göstergesidir.

3. Belirli bir data harcamasını gerektirir; gelir düzeyinin göstergesidir.

4. Uygulama indirmek beraberinde bir paylaşımı getirir ve dolayısıyla bir etki yaratma (impact) ölçütüdür.

Bunlar ampirik tespitlerdir, ölçmedim ama gördüğümü söylüyorum. Dolayısıyla bana güvenmek zorundasınız. Üstelik bunun için de iyi bir nedeniniz var: yalansa şurada dört yıl sonra yalancı olduğumu anlayacaksınız.

 
Toplam blog
: 38
: 987
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. Hayatım boyunca elemelerden geçerek önce Kadıköy Anadolu Lisesi'ni, sonra ..