Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Geliyor, Geliyor, “Hadım Cezası”, Geliyor!

Geliyor, Geliyor, “Hadım Cezası”, Geliyor!
 



Şu AKP’li milletvekilleri bir alem!

Belki de bana öyle geliyor. Başkalarının ne düşündüğünü bilemem. Hem, başkasının ne düşündüğü bilmek yerine, benim ne düşündüğüm önemli.

Benim gibi düşünenler çok olursa, bu, bana ne kazandırır?

Hiç!

*****

İki AKP'li kadın milletvekilinin, İstanbul Milletvekili Alev Dedegil ile Ankara Milletvekili Aşkın Asan, önderliğinde TBMM Başkanlığı’na bir “yasa tekilif”i sunuluyor:

Hemen bir ad/lar bulunuyor:

"Hadım cezası!"

“Tecavüz suçuna 'hadım' teklifi!”

“Teklif”e göre, “birden fazla tecavüz suçu işleyenler ilaçla hadım edilebilecek”, ki, dikkati çeken de bu!

“Hadım teklif”i kamuoyun yansıdığı saatlerde, bir başka gelişmede de Meclis’te yaşanıyor:

“CHP'nin gözaltındaki ve hapishanelerdeki kayıpların neden ve nasıl olduğunun, arkasındaki karanlık ilişkilerin veya yasadışı güçlerin araştırılması, faillerini ve sorumlularının açığa çıkarılıp ve yargılanmasını sağlamak için Meclis'te araştırma komisyonu kurulması için verdiği grup önerisi reddedildi.”

Yani?

*****

“Hadımlaştırma”, bir televizyon dizisinde geçseydi, acaba buna “geçmişi karalama” denir miydi? Çünkü, “hadımlaştırma” dendi mi akla Osmanlı gelir. Osmanlı’da, biliyoruz ki, “kızlarağası”, “akağa”, “harem ağası” unvanları vardır. Bunlar, “hadım”laştırılmış erkeklerdir.

Ayrıca, biliyoruz ki, Hadım Ali Paşa ve Hadım Süleyman Paşa gibi büyüklerimiz de var.

“Hadımlaştırma” nedir?

“Erkekliğini yitirme durumu...”, “kısırlaştırmak”, “iğdiş etmek”...

Halk arasında, “hadımlaştırma”ya, “burmak” da denir.

Hayvanlar da, başta boğalar da, bulur!

*****

Şimdi, halkımıza sorsak:

“Tecavüzcünün hadımlaştırılmasına ne dersiniz?”

Yanıt kesindir:

“Ne hadımı beyim, kökünden keseceksin!”

Kesin çözüm, “kökünden kesmek”ten geçiyor!

Asmayı kesmeyi severiz ya!

“Demokrasiyi iğdiş” eden "büyük"ümüz dememiş miydi?

“Asmayalım da, besleyelim mi?”

*****

Yazıyı nasıl bağlayacağımı, nasıl bir başlık bulacağımı düşünürken, aklıma maç/lar geliyor:

“Geliyor, geliyor...”

Evet!

Geliyor, Geliyor, “Hadım Cezası”, Geliyor!

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..