Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '07

 
Kategori
Siyaset
 

Gemi

Gemi
 

Geçtiğimiz günlerde kulağıma gelen bir habere açıkçası hiç şaşırmadım. Haber başbakanın oğlunun yaklaşık 2.5 milyon dolara kuru yük gemisi almasıydı. Dediğim gibi öncelikle bir iktisat bölümü öğrencisi olarak buna hiç şaşırmadım. Piyasa serbest nasıl olsa diye düşündüm. Parası olan istediğini yapar. Hem Adam Smith de bunu söylemiyor muydu 1776 yılında yazdığı ve dünyanın akışını değiştiren kitabında. Bencede desteklenmeliydi böylesine büyük yatırımlar. Fakat ben bu gemi alma işini olumlu bulurken ve Sayın Başbakan gibi 21. yüzyılın en büyük dahilerinden birinin saygıdeğer oğlunun Türk denizciliğine kazandırılmasını kutlarken, içimden bir ses yavaş yavaş beynimi kurcalamaya başladı.

Biraz daha düşününce ve eski bir siyasetçinin de benzer durumda oğluna karşı davranışı aklıma gelince zihnimdeki düşüncelerin seyri bambaşka bir tarafa doğru yol almaya başladı. Bir başbakanın oğlu bir vakitte babasından ithalat ve ihracat yapmak için izin istemişti. Başbakan olan baba oğlundan düşünmek için zaman istedi. Düşündü, taşındı ve oğluna aldığı kararı açıkladı: "Ben başbakan olduğum sürece sen bu işi yapamazsın" . Normal olarak oğul, başbakan olan babaya sebebini sordu bu olumsuz yanıtın. Babanın cevabı ise şöyleydi:" Oğlum, bu işi benim adım yapar. Yani senin ticari itibarından çok benim başbakan itibarım bu işi yapar. Her gittiğin yerde başbakan oğlu olduğun için kolaylık görürsün...." Yani baba kısaca ;ben başbakan olduğum için sana kıyak geçerler, ben bu yüzden senin bu işi yapmana izin vermiyorum diyor ve oğulda daha sonra sanırım tamamiyle farklı bir alanda, dışişlerinde görev alıyor.

Bugüne döndüğümüz zaman ise az önce anlattığıma benzer bir olayı bugün de yaşıyoruz fakat bir farkla. Bu hikayede başbakan olan baba oğlunu engellemek yerine destek veriyor. Hatta gemiyi satan firma da oğula destek vererek peşinat olarak 500 bin dolar aldıktan sonra kalana da 36 ay taksit yapıyor. Şimdi bir eski başbakanı, bir de Erdoğan'ı düşünüyorum ve hangisinin acaba daha doğru bir karar verdiğini düşünüyorum. Doğru olan davranışın hangisi olduğu ortada ama yinede R.T Erdoğan'ı oğluna böyle destek verdiği için kutluyorum. En azından bu gemiyi kendisi satın almadı...

 
Toplam blog
: 3
: 312
Kayıt tarihi
: 02.04.07
 
 

21 yaşında, Selçuk Üniversitesi iktisat bölümü 3. sınıfda okuyan, içine kapanık fakat internete açık..