Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Genç bir edebiyat dergisi: Serenat

Genç bir edebiyat dergisi: Serenat
 

SERENAT DERGİSİ kapak


Geçen ay elime geçti inceledim. Türk edebiyatını ve Türk dilini destekleyen kaç sürekli eser mevcut? SERENAT adı verilmiş ve tamamı üniversitede eğitim gören genç beyinlerin yazımlarından oluşmuş, dolu dolu bir dergi... İçi aslında bence gençlik için biraz sıkıcı, siyah beyaz ve hep yazı! :):):)

Bir çok edebiyat dergisi arasında artık günümüz gençliğe hitap eden dergiler, güncel magazin ağırlıklı kimin eli kimin cebinde haberleri veriyor. Populerlik için bu şart. Yoksa okuyucu populasyonu nasıl oluşturulacak? Ama Serenat popüler takılmıyor. Ücretsiz dağıtılan derginin içinde şiirler, makaleler ve söyleşiler var. En sayısındaki Sunay AKIN söyleşisi çok eğlenceli. Henüz ikinci sayıda Türk Dili Dergisi'nden büyük övgü almış. Üçüncü sayıyı merakla bekliyorum. Bekledim gelmedi, aradım sordum devamını: "Eylül'de yayımlayacağız dediler!" Ekim oldu, yok!

Ufak bir araştırma yaptım. Dergi bir grup üniversiteli önderliğinde yayına hazırlanıyor ve maddi imkansızlıklar içinde matbaalara bastırılmaya çalışılıyor. Yayının hazırlık aşamasındaki ufak tefek giderleri bu öğrencilerin harçlıklarıyla hallediliyormuş. Dergi gönderimi Çocuk Vakfı Başkanı Sayın Mustafa Ruhi Şirin tarafından desteklenmekte. Ancak derginin basımı asıl masrafı oluşturuyor ki önündeki tek engel bu diyebiliriz.

Bu konuda İBB Kültür Daire Başkanlığı, İBB Gençlik Meclisi ve M.Ü. Rektörlüğü'ne başvuruda bulunulmuş ancak cevap olumlu olmamış. Şimdi üniversitelerin açılmasıyla hazırlanmış olan üçüncü sayının basımı yapılması gerekiyor ancak herhangi bir maddi geliri bulunmayan dergi için (dergi ücretsiz dağıtılıyor) bu şimdilik imkansız görünüyor.

Ben cuzi bir şekilde yardımcı olmaya çalışıyorum, ancak bir kişiyle olacak bir şey değil. Sizler gibi bir kaç arkadaşımın da bu insalara yardımcı olacağını düşünüyorum. En azından blogda yazmak kadar, dergi için yazanlarada destek olacağınıza inanıyorum.

Ortada genç bir emek var. Yeni yeşeren ve ilerde açacak çiçekler barındıran. Bu belki de gelecekte desteklenmeyi bekleyen başka üniversite gençleri için umut olacak.

Yardım eden ya da edemeyen ama bu dergiyi edinmek isteyen dileğen herkese dergi ücretsiz ulaştırılacak. Yeni sitesi hazır olana kadar www.serenatdergisi.tr.gg adresini inceleyebilirsiniz. Ayrıca ne kadar olursa yardımlarınızı İşbankası Adapazarı 2000 2061947 (Burcu KAHYACIK - Serenat Dergisi Halkla İlişkiler) hesabına yapmanız eminim bu gençleri sevindirecektir.

Ben şimdiden onlar adına sizlere teşekkür eder, Ramazan Bayramınızı kutlarım....

 
Toplam blog
: 68
: 4699
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Tıp doktoru ve iki senedir online sağlık danışma hizmeti veren  sitesinin yöneticisiyim. Sık ka..