Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Genç Bulmaca Yazarı Umut Taştekin ile.

Genç Bulmaca Yazarı Umut Taştekin ile.
 

Umut Taştekin


Genç Bulmaca Yazarı Umut Taştekin “ Bana göre bulmaca okulu daha güzel hale getiriyor. Bulmaca çözmek bana özgüven getirdi.”

Genç yaşına rağmen bulmaca çözmekten zevk alarak gazetelere bulmacalar hazırlayan  Denizli gibi aydın insnaların yetiştiği diyardan yetişen Umut Taştekin ile samimi içten bir röportaj yaptık.

SORU- Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?

UMUT TAŞTEKİN-  Ben 2001’de Denizli’de doğdum. Doğduğumdan beri Denizli’de yaşıyorum. Bu sene liseye başladım. Denizli’de Türk Eğitim Vakfı Anadolu Lisesi'nde eğitim görüyorum. Bulmaca ile uğraşıyorum, satranç oynarım, puzzle yapmayı severim. Ayrıca bol bol kitap okurum, takip ettiğim düzenli dergiler vardır.

SORU- Bulmaca merakınız nereden kaynaklanıyor? Ne zamandır bulmaca hazırlıyorsunuz?

UMUT TAŞTEKİN- Eskisi kadar gazete okuma alışkanlığımız yok. Ama bildiğiniz gibi her Pazar eve mutlaka gazete alınır. O zamanlar Pazar gününden Pazar gününe alınan gazetelerin bulmaca eklerini babamla beraber çözerdik. Bilemediklerimi babama sorar, tamamını çözmeye çalışırdık. Bir keresinde bulmacanın çözümünü merak ettim ve Pazartesi günü gazete almaya gittim. Bir önceki günün çözümlerine baktım. Bu merak bende bağımlılık yaptı ve 2-3 yıl boyunca her gün gazete almaya başladım. Hem gazeteyi okuyordum, hemde bulmaca sayfalarını çözüyordum. Bulmaca bende bağımlılık yapmıştı. 11-12 yaşımdan beri bulmacayla uğraşıyorum. Bir gün Posta Gazetesinde okurların hazırladığı bulmaca köşesini gördüm. Kendi kendime bu kadar insan hazırlıyorsa bende hazırlarım dedim ve aldım elime kalemi yazmaya, çizmeye başladım. 2013’te ilk hazırladığım bulmaca Posta gazetesinde yayımlandı.

SORU-Ailenizden bahseder misiniz? Anne babanız ne iş yapar? Kardeşin varsa biraz onu tanıtır mısınız? Aileniz bu çabalarınıza ne diyor?

UMUT TAŞTEKİN-Öncelikle aileme çok teşekkür ediyorum. Bana her zaman destek oldular ve bulmaca ile uğraşmama asla karışmadılar. Annem ev hanımı, babam ise özel bir gıda firmasında distribütör yöneticisi. Ablam ise Pamukkale Üniversitesi'nde İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde okuyor. Gerçekçi olmak gerekirse ailem bu kadar bulmaca konusunda ilerleyebileceğimi düşünmediler, bende düşünmemiştim. Ailem bu çabalarımı daima takdir ettiler ve gurur duydular. Bende onlara bu sevinci yaşattığım için sonuna kadar mutluyum.

SORU-Bulmaca konusunda örnek aldığınız biri var mıdır?

UMUT TAŞTEKİN-Bulmaca ile uğraşmaya başladığım zaman internetten bulmaca hazırlayan insanları aramaya başladım. Ama bulmaca hazırlayan kişi sayısının çok az olduğunu gördüm. Hepsiyle iletişime geçmek istedim. Aralarından tek Hakan Kayar benimle konuştu, sorularıma cevap verdi. Onun sayesinde bulmaca konusunda bir çok engeli atlattım. Hakan abimin tavsiyelerini daima dinledim ve ona çok teşekkür ediyorum.  

SORU-Lisede okuyorsunuz. Bulmaca çözmek okul yaşamınızı nasıl etkiliyor?

UMUT TAŞTEKİN-Bana göre bulmaca okulu daha güzel hale getiriyor. Bunun sebebi ise benimle ilgilenen öğretmenlerimdir. Eksik olmasın öğretmenlerim daima bana destek verdiler. Arkadaşlarımdan çok değişik tepkiler aldım. Tebrik edenler, çok şaşıranlar, bulmaca hazırlamayı küçümseyip ilgilenmeyenler ve dahası..

SORU-Bulmaca çözmenin ve hazırlamanın size faydası nelerdir?

UMUT TAŞTEKİN- Bulmaca hazırlamaya başlayınca yavaş yavaş bulmaca çözmeyi bıraktım. Artık eskisi kadar bulmaca çözmüyorum. Denk gelirse çözerim ve bulmaca çözmeyi de tavsiye ederim. Bulmacanın belli başlı faydaları vardır. Ama bana göre en büyük faydası özgüven oldu. Bunun yanında zengin bir kelime hazinesi ve zeka gelişiminde önemli rol oynuyor. Bulmaca çözerken ve bulmaca hazırlarken enerji depoluyorum, mutlu oluyorum.

SORU-Bulmaca konusunda nerelere gelmek istiyorsunuz? Hangi mesleği yapmak istiyorsunuz?

UMUT TAŞTEKİN-Gidebildiğim kadar ileri gitmek istiyorum. Mesleği bulmaca hazırlamak olanlara saygım sonsuz ama yanlış anlamasınlar bulmaca hazırlamayı bir meslek olarak düşünemiyorum. Bulmaca hazırlamaktan zamanı gelince emekli olmak istiyorum. Okul hayatımın boyunca devam ederek hem harçlığımı çıkarıp hemde yeni bilgiler öğrenmek en mantıklısı olur. Okul hayatı bitip iş hayatı başlayınca artık kelimelerin bulmacaları yerine hayatın ve iş yaşamının bulmacaları çözmek istiyorum. Elbette meslek konusunda bazı düşüncelerim var. Bunların çoğunu sadece ben biliyorum. Tek söyleyebileceğim ise ileride büyük adam olmak.

SORU-Sizin gibi bulmaca hazırlamak isteyenlere tavsiyeniz nelerdir?

UMUT TAŞTEKİN-Bulmaca hazırlamayı bir ev gibi düşünürsek ben bu evin giriş kapısından yeni girmiş birisiyim. En üst kattaki tecrübe ve bilgi bakımından çok zengin kişileri örnek almak daha doğru olur. Daha yolun başındayım ama tek verebileceğim tavsiye bulmaca ile kesinlikle uğraşmalarıdır. İster çözün, ister hazırlayın ama mutlaka bulmaca ile vakit geçirin. Emin olun bulmaca ile uğraşmak size çok şey kazandıracak.

SORU-Gazetelerin size karşı tepkileri nasıl oluyor?

UMUT TAŞTEKİN-Genellikle çoğu gazete bulmaca ile ilgilenmiyor. İlgilenen gazeteler ise ilk önce yaşıma şaşırıyor. Bazı gazeteler yaşımdan dolayı dalga geçtiğimi düşünüp konuşmayı kısa keserken, bazı gazeteler ise bana güvenip sayfalarını emanet ediyorlar. Bende elimden gelen en iyi bulmacayı yapmak için her gün çabalıyorum. Benimle çalışmayı düşünen gazetelere de çok teşekkür ediyorum.

SORU-Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı?

UMUT TAŞTEKİN- Size ve Tokat Gazetesi’ne tekrardan teşekkür ederim. İnsanlar üzerindeki bir yanlış anlaşılmayı düzeltmek istiyorum. Asla bulmaca hazırlamayı çok zor bir iş olarak tanımlamadım. Aksine herkesin yapabileceği ve çok kolay bir iş olarak tanımlarım. Umarım okurlara bulmaca hakkında keyifli dakikalar geçirmesini sağlamışızdır. Saygılarımla…

Çok teşekkür Umut  , adın  gibi bu röportaj ile bizlere  ve gençlere Umut aşıladın   okul hayatında başarılar diliyoruz  sana.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..