Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '14

 
Kategori
Kitap
 

Gerçek aşk şairini buldum

Kim mi?
Tabii ki, Ümit Yaşar Oğuzcan.
Hem de en gerçek aşk şairi...
Tabii ki, beşeri aşk, aşkın beden giymiş halinin en güzel şairi...

Doğrusu geciktim, Ümit Yaşar Oğuzcan'ı okumakta...
Ama tam zamanında da okudum denilebilir.
Aşktan ve şiirden anladığım zamanda...
Şiirden anlamadığım, aşktan habersiz olduğum zamanda okumuş olsaydım, bu cevheri belki bilemeyecektim.
O yüzden hiçbir şey için geç değildir.

***

Aşk şairlerinden Nazım Hikmet'i sevdim, Ahmed Arif'i sevdim, Cemal Süreya'yı sevdim, Bedri Rahmi Eyüboğlu'nu sevdim, Özdemir Asaf'ı sevdim, Turgut Uyar'ı sevdim, Attila İlhan ve Can Yücel'i sevim, en son da Haydar Ergülen'i sevdim; ama Ümit Yaşar Oğuzcan hepsini solladı, gelip şairi-i azam tahtıma oturdu.

Öyle güzel şiirler yazmış ki, doyumsuz bırakıyor insanı...
Onlarca şiirini paylaştım, Facebook profilimde ve grubumda.

Ümit Yaşar Oğuzcan şiir sevmeyen birini bile şiire duyarlı yapabilir.

***

Ümit Yaşar Oğuzcan, 1926 yılında Tarsus'ta dünyaya gelmiş, 1984 yılında henüz 58 yaşındayken hayata veda etmiş.

Yaşadığı 58 yılda, edebiyatımıza bine yakın şiir kazandırmış.
Boyu 1.59'muş ama, yüreğinin başı göğe değecek kadar uzunmuş...

***

Eserleri Everest Yayınları tarafından yayımlanıyor.
Şiirleri 'Şiir Denizi I-II' adı altında ikin cilt halinde yayımlanmıştır.
Ben henüz Şiir Denizi I'i okudum, ikinciyi alıp okumayı beklemedim bu yazı için.

Gözüm kapalı öneririm.

Not: Nette kitabın resmini bulamadım, bulduklarım ise kalitesizdi.
Ben de kendim çekeyim dedim laptop kamerasıyla...
Kitapla ben de çıktım.

-Mustafa Yıldırım - 29.03.2014 

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..