Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Gezi Parkı Direnişi’ni kırmak, Topçu Kışlası yapmak, AKM’yi yıkmak için Hülya Avşar’lara sığınmak!..

Gezi Parkı Direnişi’ni kırmak, Topçu Kışlası yapmak, AKM’yi yıkmak için Hülya Avşar’lara sığınmak!..
 

Hülya Avşar’ı dinlediniz mi?

Ben dinledim, hem de sonuna kadar. Bir yandan gelecek adına sevindim; öte yandan ülke yönetimi açısından üzüldüm.

Sevindim; çünkü...

Ülke sorunlarını, yaratılan Gezi Parkı sorununu çözmede Hülya Avşar gibi, görüş alışverişi yapılan konuda elle tutulur görüşü olmayanlara sığınılması kimi ipuçları veriyordu. Bunun başında, iktidarın halka sunacağı, istismar edeceği hiçbir şey kalmadığı geliyordu.

Gezi Parkı Direnişi’ne destek verenlere polisin aşırı şiddetini gizlemek için yinelenen yalanlar, tutmuyordu artık.

Neler deniyordu neler?

Adana’da polisi köprüden atma...
Camide içki içme...
Türbanlıları dövme...


Halkı kışkırtmak için yinelenen yalanlar tutmayınca bu kez, araya üçüncü kişiler, “marjinal gruplar girdi”lere sığınılıyor. Devamında, Gezi Parkı boşaltılsın, biz onlarla baş ederiz, deniyor.

Gezi Parkı Direnişi'ne yol açan “talep”ler göz ardı edilerek, ilgisiz kişilerle AKP Genel Merkezi’nde görüşülmesi, soruna çözüm arıyoruz havası yaratılması da, çocuk kandırmanın bir parçasıydı.

Çağrılanların dediğine göre, Topçu Kışlası ve yıkılacağı vurgulanan AKM’in yerine yapılacak olanlarla ilgili “animasyon”lar gösteriliyor.

Ve “ağır konuk”lar, çok memnun oluyorlar bundan. Çünkü geride torunlara miras olarak fotoğraflar kalacak.. Kuşkusuz, bu fotoğraflar, evlerinin başköşesini süsleyecek...

Belki de kimilerine yeni kapıları açacak!...

*****

Hülya Avşar’ı dinlediniz mi?

Ben dinledim, hem de sonuna kadar.

Üzüldüm, çünkü...

Koskoca ülkenin Başbakanı, Gezi Parkı için ayaklananları hiç anlamayan, üstelik onların yanında olmayan, halkın sevdiği ve dinleyeceği denen sanatçılardan medet umacak duruma düşüyor.

O zaman...

Kasaplar, cerrahların sorunlarına el atsınlar...

Top toplayıcı çocuklar, hakemlerin eğitiminde söz sahibi olsunlar...

Halkın nabzını tutan taksici esnafıyla pilotların sorunları görüşülsün...

*****

Hülya Avşar’ı dinlediniz mi?

Ben dinledim, hem de sonuna kadar.

“Bu Tayyip Erdoğan değişmez” diyen Tayyip Bey’i, ilkokul öğrencilerini etkiler gibi, bize anlatmaya çalışıyor,

“Dışarıdan göründüğü gibi katı biri değil.”

Hülya Avşar, konuştu da konuştu. Kurduğu, daha doğrusu kurmaya çalıştığı düzgün/ tam cümleler o kadar azdı ki... Sürekli kesik cümleler kurdu. Bu bakımdan, ne anlatmaya çalıştığını kendisi de anlamadığını anladı.

Çocuğuyla anlaşamadığını söyledi. Bununla direnişçi gençler arasında bir bağ kurmaya çalıştı. Dinleyen de sanır ki, kendisi gitmiyor, ama kızı da direnişlere katılıyor, Taksim’e gidiyormuş. Neyse ki, sorulan bir soruyu yanıtladı da, kızının derslerden başını kaldıramadığını öğrendik.

Hülya Avşar, konuşma tarzına bakılırsa, taksiye binerken ya da bir davetten çıkarken magazincilere yakalanmış havada konuştu, zaman zaman ciddileşse de...

*****

Hülya Avşar’ı dinlediniz mi?

Ben dinledim, hem de sonuna kadar.

Daha düne kadar Avrupa/ Batı'yı dinleyen, onlara övgüler yağdıran, bunun üzerinden muhalafete yüklenen iktidar, şimdi kimlere kaldı?

AP’nin bugün kabul ettiği “Taksim Gezi Tasarısı”nda nelerin yer aldığını görünce, birkaç maddeye bile bakınca, iktidarın zorda nasıl kaldığı daha iyi anlaşılıyor.

(Türkiye Hükümetinin protestoculara ve Türk Halkına karşı uyguladığı devlet şiddetini kesinlikle kınıyoruz.

Türk Hükümetine protestoculara karşı uyguladığı şiddeti hemen durdurulması ve gözaltında bulunan barışçıl protestocuların tamamının serbest bırakılması çağrısında bulunuyoruz.

Anaakım Türk medyasının olayları gözardı etme girişimlerini kınıyoruz.

Gezi Parkı'nın olayları tetikleyen durum olması dolayısı ile Türk Hükümetine, halkın ayaklanmasının asıl sebebi olan; sosyal, politik, kültürel ve ekonomik yapılarını gözden geçirmesi çağrısı yapıyoruz.

Türk yetkililer tarafından yapılan ve durumu normalleştirmeye yardım etmek yerine alevlendiren ve daha çok huzursuzluğa neden olan açıklamaları kınıyoruz.)

Gezi Parkı Direnişi'ni ilgisiz kişilerle çözmeye kalkmak,  “güçlü iktidar” adına gerçekten üzücü!..

Sorunlar, ancak muhatap olanlarla uzlaşarak çözülür.

 

http://www.facebook.com/turgutcelik

https://twitter.com/#!/turgutcelik

turgutce@yandex.com

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..