Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Gıda Güvenliğine Dikkat

Havaların ısınmasıyla birlikte bahara adım attığımız şu günlerde… diyerek yazıma sevgi kelebeği olarak başlamak isterdim ki maalesef başlayamıyorum, kendini çok da kaptırma edebi bir metin okumuyoruz değil mi tatlı okur? Havalar ısınıyor dikkat! Ne demek istiyorum? Gıda tüketimlerinizde daha dikkatli olmaya başlayacağınız günler geliyor. Kötü bir şey değil sadece biraz daha özen gerekiyor. Hadi başlayalım!

1. Son kullanma tarihine bakmak yeterli değil! Son kullanma tarihine her zaman çok dikkat ediyorsunuz biliyorum, eskisi gibi değil. Tüketici profili artık çok daha bilinçli olmaya başladı. Peki bu yeterli mi? Hayır. Mesela diyelim ki bir ayran aldın, son kullanma tarihine baktın daha 4-5 gün var bitmesine, hadi içtin. Aa tadına bir bakıyorsun bu resmen bozuk,  “ E bana mı öyle geldi? “ demeden, bozuk olan ayran markasının müşteri hizmetleriyle iletişime geçip onlara bunu ifade etmelisin. Sen onu algılayabildin? Başkası algılayamazsa? Gıda zehirlenmesi öyle üzücü bir olay ki, çok da ciddi. Lütfen yolunda gitmeyen bir şeyler gördüğünüzde bu durumu belirtmeye üşenmeyin!

2. Protein yapısında olan et, tavuk, yumurta, süte dikkat! Hepinizin bildiği gibi bozulmaya çok müsait gıdalar. Bu, yaz – kış olan bir gerçek ama bahar ve yaz aylarında çok daha dikkat edilmesi gereken bir konu. Tekrar tekrar ısıtmalar, yemeği bankoda uzun süre bırakmalar, uzun süre açık kalan gıdalar, yesek mi yemesek mi kararsızlıkları. Bu zamanlarda ve yaklaşan aylarda biraz daha özen lütfen.

3. Dondurulmuş gıdalarınız. Aslında az önce bahsettiğim konuyla ilgili. “ Hadi buzluğa atayım, tekrar çıkarayım da yeriz. Aa vazgeçtim, tekrar buzluğa. “ Noluyor? Bu riskli bir işlem, istenmeyen sonuçlara neden olabilir. Lütfen dikkat!

4. Son olarak, sizler çok bilinçli ve her şeyin farkında olan tüketciler olmanıza rağmen gıda güvenilirliğiyle ilgili hoşunuza gitmeyen bir durum olursa o zaman da yardımınıza  “ALO 174 GIDA HATTI” yetişiyor. Gıda güvenliği ilgili rahatsız olduğunuz zaman bu numaraya ulaşabilir bilgi alabilirsiniz. Kendiniz  ve yakınlarınız için gıda güvenliği ve tüketimi konusundaki hassasiyetinizi devam ettireceğinizi düşünüyorum.

Ben de her zaman okuyarak, araştırarak, öğrenerek ve yazarak sizlerleyim.

       Sağlıkla Kalın!

Not: “ Sevdikleriniz için.”

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..